FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hejsan,
Vart hostar ni era egna mailkonton med eget domännamn? Har haft Citynetwork under en längre tid och känner för att byta. Upptid och att alla mail kommer fram som man både skickar och tar emot är mina krav. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
eNom / Godaddy
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Google Apps.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Cpanel med forwarding till gmail, blir enklare att ta hand om flertal hemsidor.
Men gmail har begränsning för hur många mail konton som kan kopplas till ett gmail konto, finns det lösning för detta? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
En kompis har sagt att man inte kan koppla hur många domäner som helst till gmail tror begränsningen var 5 domäner.
Att du får alla mail från flertal domäner till ett enda gmail konto och kan svara genom samma gmail konto och välja avsändare (domänet det rör sig om). Sparar mycket tid slipper logga in på alla olika webmail konton i cpanel, då jag inte använder outlook och liknande på datorn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
"How many domains can I add? You can add up to 599 non-primary domains to your organization's Google account. You can also add up to 20 domain aliases to your primary domain." https://support.google.com/a/answer/175747?hl=en Fast jag tror att ovanstående förutsätter att man inte använder någon slags gratisversion av Google Apps. Jag använder också GA med Gmail för e-posthantering, fungerar hur bra som helst för många e-postadresser. Dock, förut kunde man ju lägga till att svara från andra e-postadresser utan att ha lagt till domänen i Googles Administratörskonsol, så det var lite enklare hantering då. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Såg nu i Google Apps kontrollpanelen:
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Under de senaste året jag har använt dom så har vissa mail inte kunnat skickas och även vissa mail har inte kommit fram. De mest irriterande i deras mobil klient är att sökfunktionen buggar sönder sig, och det är den jag är mest i behov utav. Jag söker efter ett gratisalternativ och snart tar de en kostnad på 29:-/mån som jag tycker är helt acceptabelt. Men jag är inte riktigt vän med deras mailklient.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|