Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Webshop vilken rekommenderar du?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-08-28, 09:26 #1
jeppjepp jeppjepp är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2011
Medlem

Standard Webshop vilken rekommenderar du?

Hej,

Vill starta upp en webshop och funderar på vilken tjänst man ska använda. Tänkte först att man skulle bygga själv men antar att det redan finns bra tjänster. Jag har kollat lite på Vismas men tänkte höra här vad ni har att säga. Gärna någon ni testat själva.
jeppjepp är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-08-28, 10:16 #2
NuCos avatar
NuCo NuCo är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2003
Mycket flitig postare
NuCos avatar

Vilket system passar dig bäst beror lite på vad du har för krav och vilka funktioner du vill ha.
Bland webbshop system som är gratis så skulle jag rekommendera följande.
- WooCommerce (Har Wordpress i grunden)
- PrestaShop

Använder båda två i mina egna webbshoppar. Båda har sina för och nackdelar och passar bäst till olika typer av shoppar.

WooCommerce - inte många artiklar och inte många varianter av artiklar

Prestashop - fler inställningar helt enkelt.
NuCo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-08-28, 10:57 #3
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av NuCo Visa inlägg
Vilket system passar dig bäst beror lite på vad du har för krav och vilka funktioner du vill ha.
Bland webbshop system som är gratis så skulle jag rekommendera följande.
- WooCommerce (Har Wordpress i grunden)
- PrestaShop

Använder båda två i mina egna webbshoppar. Båda har sina för och nackdelar och passar bäst till olika typer av shoppar.

WooCommerce - inte många artiklar och inte många varianter av artiklar

Prestashop - fler inställningar helt enkelt.
Okej tack för ditt svar. Ska kika på dem.

Det som i första hand ska säljas är tjänster/reparationer. Men senare även en del produkter.

edit: Ser att de är amerikanska. Hur fungerar det med integrering av tex klarna. Det är något man själv då måste implementera?
Oläst 2014-08-28, 11:03 #4
laststorys avatar
laststory laststory är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2014
Mycket flitig postare
laststorys avatar

Finns hur många bra system som helst allt beror ju på dina preferenser, kunskaper och ekonomi.

Som frågan är ställd nu är ungefär likställt med "Jag vill ha ett fordon som rullar vilket rekommenderar ni" Du plöjer inte en åker med en ferrari, du köper heller inte en 60-tals bil om du inte kan meka, du behöver inte en pansarvagn för att dela ut post, du vill inte bedriva flyttfirma med en trehjuling etc så kom med vettig info så får du ett vettigt svar.
laststory är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-08-28, 11:09 #5
jeja2000 jeja2000 är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2012
jeja2000 jeja2000 är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2012
Beroende på hur många produkter du räknar med Framöver och vilka funktioner du önskar att ha i Administrationsgränssnittet.

Mitt ena förslag är OpenCart när det är lite färre produkter. Lätt att jobba i och hyffsat smidigt att programmera i om man behöver fixa nån ny funktion.

Magento är mitt andra förslag om du vill växa framöver och kanske vill köra flera olika butiker från samma admin. Lite mer komplicerat, men har du många produkter och vill ha full kontroll så är det en självklar kanditat.

WooCommerce funkar också bra för lite mindre produkter. Fördelarna är väl enklare administration.

Har du klarna redan idag? Annars hade jag övervägt Billmate, Ingen startavgift. De erbjuder gratis moduler för flera olika e-handelssystem bl.a de jag skrivit ovan. Jag vet till exempel att integrera Klarna Checkout på magento kostar ganska mycket pengar, då det är externa företag som gör det.
jeja2000 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-08-28, 11:23 #6
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av laststory Visa inlägg
Finns hur många bra system som helst allt beror ju på dina preferenser, kunskaper och ekonomi.

Som frågan är ställd nu är ungefär likställt med "Jag vill ha ett fordon som rullar vilket rekommenderar ni" Du plöjer inte en åker med en ferrari, du köper heller inte en 60-tals bil om du inte kan meka, du behöver inte en pansarvagn för att dela ut post, du vill inte bedriva flyttfirma med en trehjuling etc så kom med vettig info så får du ett vettigt svar.
Vaknat på fel sida?. Jag tycker alla webshopar ser ungefär likadana ut sett utifrån. X antal produkter, lägg i varukorg, checka ut, välj betalningssätt osv. Visste inte att det fanns så många olika typer som du beskriver.
Oläst 2014-08-28, 11:30 #7
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av jeja2000 Visa inlägg
Beroende på hur många produkter du räknar med Framöver och vilka funktioner du önskar att ha i Administrationsgränssnittet.

Mitt ena förslag är OpenCart när det är lite färre produkter. Lätt att jobba i och hyffsat smidigt att programmera i om man behöver fixa nån ny funktion.

Magento är mitt andra förslag om du vill växa framöver och kanske vill köra flera olika butiker från samma admin. Lite mer komplicerat, men har du många produkter och vill ha full kontroll så är det en självklar kanditat.

WooCommerce funkar också bra för lite mindre produkter. Fördelarna är väl enklare administration.

Har du klarna redan idag? Annars hade jag övervägt Billmate, Ingen startavgift. De erbjuder gratis moduler för flera olika e-handelssystem bl.a de jag skrivit ovan. Jag vet till exempel att integrera Klarna Checkout på magento kostar ganska mycket pengar, då det är externa företag som gör det.
Nej jag har inget idag. Antagligen kommer det inte vara mer än 20 produkter. Vill helst ha ett gränssnitt som är så enkelt som möjligt då det är en person som inte är så teknisk som ska hantera systemet.

Kollat in Billmate nu och det känns faktiskt precis som något jag söker efter.
Oläst 2014-08-28, 11:41 #8
laststorys avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
laststorys avatar

Citat:
Ursprungligen postat av jeppjepp Visa inlägg
Vaknat på fel sida?. Jag tycker alla webshopar ser ungefär likadana ut sett utifrån. X antal produkter, lägg i varukorg, checka ut, välj betalningssätt osv. Visste inte att det fanns så många olika typer som du beskriver.
Ganska stor skillnad mellan exempelvis Magento och Zen cart etc även om alla tjänar samma grundsyfte så är det en väldigt stor skillnad, men vill du inte ha ett vettigt svar så är det upp till dig. Ingen kan ge dig ett kvalificerat svar utan ordentlig information.
laststory är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-08-28, 13:15 #9
NuCos avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
NuCos avatar

Citat:
Ursprungligen postat av jeppjepp Visa inlägg
Okej tack för ditt svar. Ska kika på dem.

Det som i första hand ska säljas är tjänster/reparationer. Men senare även en del produkter.

edit: Ser att de är amerikanska. Hur fungerar det med integrering av tex klarna. Det är något man själv då måste implementera?
Det är inga konstigheter med intergration mot Klarna, Svea, Billmate , Payson, Paypal etc..

Båda två har plugins till dessa aktörer.. Billmates plugins är gratis. De övriga vill gärna ha betalt för sina då de har utvecklats av tredje part.

Finns också en trevlig lösning online som kanske passar dig i uppstartfasen.. Tictail.com

Andra lösningar är som någon har föreslagit: Open Cart, Magento

Sen har du en hel uppsjö av hyrlösningar som kostar allt från typ 70kr /månad till 1000kr/månad.

Du får göra en lista med de funktioner som du vill och sen googla lite
NuCo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-08-29, 09:48 #10
grodan grodan är inte uppkopplad
Hej, jag är ny här.

Reg.datum: Aug 2014
grodan grodan är inte uppkopplad
Hej, jag är ny här.

Reg.datum: Aug 2014
Hej

Som föregående nämnde skulle jag testa Tictail (https://tictail.com/se). Gratis hostad webbshop som jag har hört gott om.

Mvh
Johan
grodan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:24.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017