FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej,
Vill starta upp en webshop och funderar på vilken tjänst man ska använda. Tänkte först att man skulle bygga själv men antar att det redan finns bra tjänster. Jag har kollat lite på Vismas men tänkte höra här vad ni har att säga. Gärna någon ni testat själva. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vilket system passar dig bäst beror lite på vad du har för krav och vilka funktioner du vill ha.
Bland webbshop system som är gratis så skulle jag rekommendera följande. - WooCommerce (Har Wordpress i grunden) - PrestaShop Använder båda två i mina egna webbshoppar. Båda har sina för och nackdelar och passar bäst till olika typer av shoppar. WooCommerce - inte många artiklar och inte många varianter av artiklar Prestashop - fler inställningar helt enkelt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Det som i första hand ska säljas är tjänster/reparationer. Men senare även en del produkter. edit: Ser att de är amerikanska. Hur fungerar det med integrering av tex klarna. Det är något man själv då måste implementera? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Finns hur många bra system som helst allt beror ju på dina preferenser, kunskaper och ekonomi.
Som frågan är ställd nu är ungefär likställt med "Jag vill ha ett fordon som rullar vilket rekommenderar ni" Du plöjer inte en åker med en ferrari, du köper heller inte en 60-tals bil om du inte kan meka, du behöver inte en pansarvagn för att dela ut post, du vill inte bedriva flyttfirma med en trehjuling etc så kom med vettig info så får du ett vettigt svar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Beroende på hur många produkter du räknar med Framöver och vilka funktioner du önskar att ha i Administrationsgränssnittet.
Mitt ena förslag är OpenCart när det är lite färre produkter. Lätt att jobba i och hyffsat smidigt att programmera i om man behöver fixa nån ny funktion. Magento är mitt andra förslag om du vill växa framöver och kanske vill köra flera olika butiker från samma admin. Lite mer komplicerat, men har du många produkter och vill ha full kontroll så är det en självklar kanditat. WooCommerce funkar också bra för lite mindre produkter. Fördelarna är väl enklare administration. Har du klarna redan idag? Annars hade jag övervägt Billmate, Ingen startavgift. De erbjuder gratis moduler för flera olika e-handelssystem bl.a de jag skrivit ovan. Jag vet till exempel att integrera Klarna Checkout på magento kostar ganska mycket pengar, då det är externa företag som gör det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Kollat in Billmate nu och det känns faktiskt precis som något jag söker efter. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ganska stor skillnad mellan exempelvis Magento och Zen cart etc även om alla tjänar samma grundsyfte så är det en väldigt stor skillnad, men vill du inte ha ett vettigt svar så är det upp till dig. Ingen kan ge dig ett kvalificerat svar utan ordentlig information.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Båda två har plugins till dessa aktörer.. Billmates plugins är gratis. De övriga vill gärna ha betalt för sina då de har utvecklats av tredje part. Finns också en trevlig lösning online som kanske passar dig i uppstartfasen.. Tictail.com Andra lösningar är som någon har föreslagit: Open Cart, Magento Sen har du en hel uppsjö av hyrlösningar som kostar allt från typ 70kr /månad till 1000kr/månad. Du får göra en lista med de funktioner som du vill och sen googla lite ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Hej, jag är ny här.
|
Hej
Som föregående nämnde skulle jag testa Tictail (https://tictail.com/se). Gratis hostad webbshop som jag har hört gott om. Mvh Johan |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|