FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hej!
Nu tänkte jag kolla intresset på en av mina sajter. Nämligen "Sommarjobba.nu". En sida (one-stop) för folk som vill hitta sommarjobb. Sidan scrapear annonser från Workey.se via deras API. Sidan grundades 2009 och blev snabbt populär och rankade bra på flertal sökord som "sommarjobb", "sommarjobba", "sommarjobb i <stad>". Sidan började direkt tjäna pengar. Sidan har fram till idag genererat 342 055,82 kr via Google AdSense mer eller mindre passivt. Så här är intäkterna fördelade under de 5 senaste åren (genomsnitt ca 70 000 kr/år): 2009: 49 372,77 SEK 2010: 162 369,71 SEK 2011: 66 326,41 SEK 2012: 26 663,39 SEK 2013: 35 505,06 SEK Då andra projekt har tagit mer tid blev sidan mer eller mindre lagd på is, och då inget aktivt SEO-arbete har utförts har den tappat på flera sökord vilket har lett till färre intäkter. Sen har jag inte heller varit särskilt aktiva med andra annonsalternativ och placeringar. Nu är jag ute efter att sälja sidan till någon som är duktig på SEO och kan få tillbaka den här sidan till topp-placeringar, då sidan har alla förutsättningar för det. Ligger just nu #3 på "Sommarjobba" och oftast Topp 10 på "sommarjobb i <stad>". Den har dock halkat ner på sökordet "sommarjobb" och det är där man kan arbeta aktivt för att få upp sajten igen. Riktpris: 100 000 kr exkl. moms F-skatt finns. Skicka ett PM vid intresse. Skärmdump på trafik samt intäkter finns. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Vilket bolag är det som säljer?
|
||