FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Spammare hotar med skadestånd om du anmäler mail som spam:
http://www.idg.se/2.1085/1.517982/sp...estand?ref=anp Ganska gutsy måste jag säga... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
"Vi har sett hur spamföretagen vässar sina erbjudanden genom att hänvisa till sin lagliga rätt att göra e-postutskick"
Och jag hänvisar till min lagliga rätt att anmäla spam. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Ja, det är nog inte speciellt många här på WN som skulle gå på det, men vanlig svensson som inte sysslar med webb är nog sannolikt inte så insatt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Banned
|
Hade velat se dom som vågat ta det till domstol...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag har lagt av mig under sommaren men detta fick mig att ta itu med att anmäla alla spam jag får.
Inget ont som inte har något got med sig ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
För egen del så är ca 97% av alla mejl spam, det är dessutom påfrestande mentalt att hela tiden behöva rensa bort allt skräp för att hitta enstaka mejl som är "riktiga". De riktiga mejlen göms i spamhögen. Men enligt artikeln så kostar spam 300 kr/användare och år, det verkar lite. Jag lägger ca 15-20 minuter om dagen varenda kalenderdag på att rensa spam. Det blir ca 250-300 kr per dag gånger 365 dagar => 109500 kr per år. För ett företag så trycks ju rensningsjobbet ihop till arbetsdagar så det tar längre tid per arbetsdag om man inte rensar även på helger och lediga dagar. Så kostnaden för ett företag med 250 anställda blir snarare 27 Mkr per år inte 75 Kkr som det står i artikeln. Spam är en enorm kostnad för mottagarna, borde totalförbjudas. Senast redigerad av Conny Westh den 2013-08-21 klockan 05:42 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Hur långt är mailet? hur gammal är du? Var i Sverige jobbar du? Hur länge har du fått spam från samma företag? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Min beräkning är ingen exakt vetenskap utan var bara en illustration för att förstå hur omfattande kostnaden egentligen är för företagen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |