FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej, sitter och ska sätta upp min första Wordpress Multi-Site, då jag vill expandera till fler hemsidor. Jag har lyckats installera allt med WP-MU så det fungerar. (Nästan iaf.) Det jag har problem med är Domänhantering, DNS osv.
Tackar så mycket på förhand, och vill tillägga att jag är väldigt glad över att ha hittat till WN! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Subdomän: * Typ: A TTL: Vad www är Data: Vad www är Nu är jag ingen hejare på just dns men jag läste mig bara till det ![]() En viktig sak är att ditt webbhotell ska ha stöd för wildcards. Tex Citynetwork har inte det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Ett alternativ kan ju vara ManageWP, det är jäkligt bra och prisvärt.Men du måste dock skapa sidorna som vanligt men du kan administrera dem inuti ManageWP. Använder det själv. Senast redigerad av DavidEW den 2013-05-08 klockan 19:27 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Behöver jag verkligen Wildcards (*) om jag ska låta varje Wordpress sida ha egen toppdomän? Värsta fall får jag väl gå in på min DNS och ställa in "domän2.domän1.se" och sedan skicka besökarna rätt.
Men hur kommer det då synas för besökare? Om det blir för krångligt anser jag det lättare att bara köra "single install" per sida. Även om det blir jobbigare i längden för mig, så kanske det är en smäll jag får ta för att få det att se ut som jag vill? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Nu ger vi detta ett nytt försök - då jag bara blir ledsen över att jag inte kan få det att fungera! Så för att uppdatera er:
Jag har JejjE.net, en vanlig wordpress installation med MultiSite aktiverat - och domainmapping pluginnet. Uppsättningen är så att jag får resultatet; jejje.net/minNyaSida och den visar innehåll. Den har dock inget tema alls - allt är bara text och innehåll. När jag är inne på Nätverks admin, och försöker gå till den nya sidans kontrollpanel. Så försöker den skicka mig till: jejje.net/minNyaSida/wp-admin/ Och där möts jag av en felsida bara, så jag kan inte komma åt kontrollpanelen för den nya sidan. Jag har gått in under DomainMapping pluginets inställingar och försökt göra rätt för mig efter diverse olika artiklar/youtube för att få det att fungera, utan något resultat alls. Så det jag försöker åstadkomma är att lägga till en ny blogg med egen domän, med möjligheten att administrera mina hemsidor från en plats. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Är det denna du använder? http://wordpress.org/extend/plugins/.../installation/ Nu har jag inte använt domainmapping men står det inte längst ner på sidan att man ska lägga in ett "Wildcard"? Alltså en asterisk "*" i sin kontrollpanel. Som jag nämnde tidigare så har inte Citynetwork stöd för detta. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jo de är ju detta Plugin som jag använder. Men gäller inte (*) Wildcard endast om man har systemet med subdomän? Och som jag förstod det så måste man nästan köra med jejje.net/minNyaSida eftersom att just jejje.net inte är en nyinstall.
Men om man måste köra med asterisken, så borde väl CityNetwork kunna lösa detta åt mig? Mer att jag själv inte kan göra det? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
DNS:
Se till så alla domännamn pekar till samma server och se till så alla domännamn har samma rootmapp som du har installerat WPMU i. Wordpress: Guide: http://wpmu.org/how-to-build-a-wordp...tiple-domains/ Senast redigerad av entep den 2013-05-20 klockan 17:10 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Flitig postare
|
skicka ett pm till mkv här på VN, han hjälpte mig, super bra service och prisvärd, fick allt jag behövde och lite till.
http://www.wn.se/member.php?u=9880 |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|