FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Säg att jag skulle starta en webplats där man kan slå vad om exempelvis vem som vinner Eurovision 2013, eller politikvalet i USA.
Är detta lagligt, eller måste man ha spec. licenser för det? Räknas det verkligen som gambling/betting, fastän det inte har odds, spelautomater eller dylikt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Banned
|
Så länge det inte är pengar inblandat så tror jag du klarar dig. Då är det egentligen som vilken poll som helst på internet.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det är inte tillåtet att göra i Sverige.
Jag kan tänka mig att de stora spelbolagen redan erbjuder någon form av betting på detta.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hehe, kan ju lova dig att idén är väldigt unik och skulle jag förklara den hela bilden för dig så blir det helt plötsligt en annan femma
![]() Citat:
Tack för svar ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
sluta trolla nu, du behöver såklart licenser i malta också. det är ju där ALLA eu-bolag redan finns. tror du på fullaste allvar att svenne-webmaster får hålla i spel&doppel över internet utan att pynta miljoner för översyn, licenser, säkra system etc?
Lägg ner idéen. Och hur menar du att det inte är odds iblandat i spel om eurovision? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
![]() Men Malta är dock hårdare, men frågan är väl vilken nivå lagen säger man kräver licens. I Sverige ska staten ha monopol på misshandla medborgarna så mycket som möjligt med regler och skit. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|