FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Tänkte starta en ebutik med några få produkter. Några förslag på vad jag ska sälja? Hur går man tillväga för att hitta produkter som är lätta att skicka på posten? Och man vill ha en produkt som inte finns överallt, hyfsat unik!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Öh.. Om du ska sälja en unik produkt så är ju detta hela affärsidén. Tror du att konkurrenter skulle ge dig denna rakt av?
Om du inte vet vad du ska sälja är det bara att gå tillbaka till ritbordet. Sätta upp en webshop kan vem som helst göra - driva företag är en helt annan femma. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
Kolla på tex www.alibaba.com så kanske du får lite idéer.
Det du frågar efter är annars det vi alla letar efter. Så du hade lika gärna kunnat fråga vart du kan hitta guld. De flesta vet inte och de som vet är förmodligen i färd med att gräva upp det själva. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Jag försöker mig på ett konkret tips, även om jag håller med om att man oftast börjar i andra ändan, dvs man tror på en produkt och öppnar DÄREFTER en e-butik. Nåja... Jag sålde silversmycken på nätet för tio år sedan. Det funkade hyfsat. Jag jobbade heltid (med ett 8-17-kneg) parallellt så tyvärr räckte tiden dåligt till. Har kikat lite på nätet och tycker konkurrensen inte verkar vara så "blodig" i Sverige. Men det är länge sedan jag bodde där så jag har dålig koll på hur marknaden/efterfrågan är just i dagsläget.
- • Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains • Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20. Senast redigerad av Captain Thailand den 2012-07-09 klockan 17:32 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Du kan hoppa på mjukt och testa dropshipping från t.ex. dx.com eller du kanske hittar dropshippers på aliexpress också.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har alltid velat sälja tandborstar på nätet! Gör något du tror på och tycker är roligt, så kanske det kan gå vägen. Gör något annorlunda! Något som absolut inte kommer att fungera på nätet, men se till så att det funkar.
Om inte annat, så har du haft roligt och lärt dig massor. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Tänk igenom din fråga en gång till är även mitt tips. Det är samma sak som "Jag ska öppna en butik i Borås - vad ska jag sälja?" ![]() Det är lätt att börja sälja något unikt men det måste också finnas en efterfrågan om man ska kunna tjäna pengar på det - den kombinationen är betydligt svårare att få till.
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag har alltid velat sälja IS över intenernet. Du får gärna prova det först för mig
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Ah, okej, men där handlar det om en egen produkt och en eltandborste. Jag trodde vi pratade återförsäljning av vanliga tandborstar
![]()
![]() |
Svara |
|
|