FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Stockholms stad vill köpa toppdomänen .stockholm.
http://computersweden.idg.se/2.2683/...kopa-toppdoman Personligen tror jag inte på detta. Domänerna blir för långa. Kommer vanliga besökare att skriva in hela domänen? Hur kommer SEO att fungera för tex Stockholm. Kommer alla som ligger under .stockholm komma för andra sidor? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
hotell.stockholm, mat.stockholm, musik.stockholm osv. skulle väl kunna fungera hyfsat tror jag nog, kanske till och med med underdomänen i.
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Men vad är skillnaden mot mat.stockholm och mat.stockholm.se? I den senare sparas det 6 miljoner på en tio års period.
Vidare, hittar vanliga besökare till mat.stockholm. Trots allt är det först och främst strukturen på själva sidan som gör den användar vänligen och inte själva domännamnet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Är det ett led i "Capital of Scandinavia" som gör att staden inte vill ligga under .se?
Måste hålla med om att det finns bättre sätt att använda skattepengar. Sedan tror jag inte att det kommer att bli något mat.stockholm etc utan den kommer endast att användas för stadens egen förvaltning på samma sätt som stockholm.se |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Personligen håller jag tummarna för att det kan öppna upp för nya affärsmöjligheter för mig privat...
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Om "alla" tillåts att registrera domäner under toppdomänen, innebär det helt klart intressanta möjligheter.
Tror dock, om det går igenom, att Stockholms Stad börjar med offentlig information, främst för kommunens egna siter. Värt att nämna i sammanhanget är att Stockholms Stad spenderade ca 30 miljoner i utvecklingskostnad för den nuvarande webbplatsen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Stockholm är för tusan en svensk stad och hör hemma under .SE. Det finns mer än tillräckligt med hål att stoppa pengarna i utan att fundera på en egen toppdomän.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
.sthlm vore väll förövrigt en betydligt bättre längd på en TLD?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |