FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Stöld kanske är ett för hårt ord då jag tror på opensource, men hur man tar till vara på idéer som man har fått av andra kan ibland ha moraliska frågetecken.
Jag läste en artikel för ca 3 månader sedan om en forskning man har gjort vid ett visst Universitet. Resultatet av forskningen var intressant och jag såg direkt hur man kunde använda sig av forskningsmaterialet för att skapa en användbar app som kan hjälpa många människor. Jag tog kontakt med professorn som lett forskningen och berättade om idén och hur vi skulle kunna samarbeta. Fick svar samma dag att det lät väldigt intressant och att han skulle återkomma. En månad gick utan ytterligare svar och jag skickade en påminnelse om vår intention, inget svar. Nu läser jag i tidningen om samma forskare och hur denne person ska skapa en app med sin forskning. Tycker det är kul att ha satt igång en process men samtidigt känner jag mig lite lurad. Det skulle kännas bättre om personen i varje fall varit tydlig och ärlig och sagt att han velat gå vidare själv osv. Vad tycker ni? |
|||
![]() |
![]() |
|
|