FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej
Jag håller på att försöka och importera en databas från en SQL dump. Det är en komplett databas, och ingen tidigare data existerar i databasen. Jag har försökt både via phpmyadmin och terminal (med force). får följande felmeddelande: Cannot add or update a child row: a foreign key constraint fails (`demo_magento/#sql-ec5_1b775b`, CONSTRAINT `FK_EAV_ENTITY_ATTRIBUTE_ATTRIBUTE` FOREIGN KEY (`attribute_id`) REFERENCES `eav_attribute` (`attribute_id`) ON DELETE CASCADE ON UPDATE CASCADE) När jag går in och kollar i phpmyadmin så verkar all data vara där. Hur kan jag kolla så att all data, och struktur etc är korrekt och nyckeln har lagts in? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Administratör
|
Har du fortfarande den gamla databasen uppe kan du köra en mk-table-checksum (en del av maatkit). Annars kan det vara en bra idé att ta bort FK först och sedan lägga till data - så ser du exakt var felet ligger (borde du även se vid importen, kan man tycka ...). Kan hända att dumpen inte togs i ett transaktions-säkert läge och du därmed fick inkorrekt data i den som ställer till det.
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hur har du dumpat databasen? Det måste nästan göras med MySQL dump för att få med allting när man kör Magento. Fick i tidigare versioner av Magento alltid konstiga fel när jag importerade och exporterade tabeller, men sen så gick jag över till att bara köra terminalen och sen dess har det funkat smärtfritt varje gång
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Databasen finns i dagsläget på ett webbhotell där jag inte har tillgång till CLI (bara phpmyadmin).
funkar det om jag tar bort nyckel deklarationerna i dumpen, importerar resten av filen, och sedan kör en query på nyckel deklarationerna? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|