FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hej behöver lite hjälp med css, såhär ser koden ut
Citat:
Vart ligger felet? Har läst en guide på nätet och det ska ju vara så. EDIT: Jag kör med wordpress hitta nyligen ett plugin som gör så man kan använda sig utav sIFR tydligen det enda sättet att använda sig utav custom font, återkommer med hur det går.... Senast redigerad av mister den 2011-12-19 klockan 11:03 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Customfonter är lite svårt att få till det i alla webbläsare. Har provat lite, men inte så extremt mycket. Google Font API tycker jag är smidigt, något du kanske kan kolla på. Finns en hel del fonter som är riktigt snygga där.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Plugin: http://wordpress.org/extend/plugins/.../installation/ Det är siFR de bästa skulle jag tro... Nu ska jag bara konfigurera det rätt. Wish me luck!! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Kod:
@font-face { font-family: 'MySpecialFont'; src: url('/wp-content/fonts/din-webfont.eot'); src: url('/wp-content/fonts/din-webfont.eot?#iefix') format('embedded-opentype'), url('/wp-content/fonts/din-webfont.woff') format('woff'), url('/wp-content/fonts/din-webfont.ttf') format('truetype'), url('/wp-content/fonts/din-webfont.svg#MySpecialFont') format('svg'); font-weight: normal; font-style: normal; } /* Jag lägger in olika typer för ökad kompabilitet. Fick koden av någon generator på nätet */ h1 {font-family:'MySpecialFont', Arial, sans-serif;} http://www.fontsquirrel.com/fontface/generator Senast redigerad av allstars den 2011-12-19 klockan 11:53 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
@font-face är definitivt att föredra om du inte har skriande behov av att det ska fungera i äldre webbläsare.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Skrivit in css.en som bifogat här men funkar inte. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
@font-face är bäst
Jag har upplevt att det är noga med när man skapar .eot att man kopplar fonten mot just den webbsidan i alla förekommande stavningar man kommer att ha. Ett tips kanske? Jag kör Microsofts eget WEFT. Funkar bra dock får man lägga till å,ä och ö och andra specialtecken i teckentabellen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Man ska deklarera font-face separat - helst först i css-filen sedan använda det font-family-name man deklarerade i font-face. Kod:
@font-face { font-family: 'Harabara'; src: url('/wp-content/fonts/Harabara.eot'); src: url('/wp-content/fonts/Harabara.eot?#iefix') format('embedded-opentype'), url('/wp-content/fonts/Harabara.woff') format('woff'), url('/wp-content/fonts/Harabara.ttf') format('truetype'), url('/wp-content/fonts/Harabara.svg#Harabara') format('svg'); font-weight: normal; font-style: normal; } .widget-container { background: url(images/banding.gif) repeat-x; padding-top: 25px; margin: 0 0 1.5em 0; color: #1b6dd1; font-family:'Harabara', Arial, sans-serif; } Senast redigerad av allstars den 2011-12-19 klockan 13:09 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
HAHAHA, fyfan my bad där att jag missa dessa filer ![]() |
|||