FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag behöver hjälp med flera saker. Men förhoppningsvis går det att göra allting i ett enda steg.
Jag vill ladda ner en 50 MB stor komprimerad textfil som slutar på .tbz. Jag vill pipa in den till tar så att den blir extraherad. Resultatet är tabbseparerad data och detta vill jag pipa in till mysqlimport så att det hamnar i mysqldatabasen. Går detta att göra? Jag har konto på Binero. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag frågade binero som svarade
"Om du har ett php-skript (eller asp) på en av dina sidor som vi kan nå publikt så kan vi lägga upp ett cronjob som körs en gång per dag." Betyder det att man inte kan ladda ner filer direkt i cron med wget? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
.tbz? Menar du .tgz? Om jag förstår ditt problem rätt, så vill du hämta en .tgz fil med wget, packa upp en och sedan importera innehållet i en mysql db?
Tro det är svårt.. Binero är en ganska sluten miljö, man få inte access till DB utanför deras nät och det har ingen shellaccess. Jag skulle nog lösa det så här, att ladda ner den här filen på extern maskin, ladda upp filen med ftp. ( Exempelvis lftp ) och sedan anropa ett php script med t.e.x wget / lynx som läser in din data. Det du behöver är en gamla dator och som du kör exempelvis ubuntu på eller köra en linux installation i vbox, göra scriptet som ett cron jobb. Citat:
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|