FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Här har ni det användbara resultatet, att använda hur mycket ni vill:
http://www.markusadvices.com/url-opener/ Ni har all tillåtelse att kopiera eller göra vad ni vill med det! Senast redigerad av nukem den 2011-07-21 klockan 16:21 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
skapa en folder bland dina bokmärken i din web browser och höger klicka sedan på den och välj öppna alla...
Är det det du söker? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
jag har inte alla urler som bokmärken. Jag har de i listor, text eller excel... och det är olika hela tiden..
annars är det ett bra sätt... helt klart! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Borde inte vara så svårt att skriva ihop. Har du tillgång till en server eller ska du bara köra det lokalt?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Har tillgång till server
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag skrev ihop en lösning i JavaScript. Använd mellanslag för att spearera adresserna.
HTML-kod:
<html> <head> <script type="text/javascript"> function oppnaURL(url){ var urlSplitResult = url.split(" "); for(i = 0; i < urlSplitResult.length; i++){ window.open(urlSplitResult[i], "window"+i) } } </script> </head> <body> <form name="frm1"> <textarea name="txt1" COLS=40 ROWS=5></textarea> </form> <input type="button" value="GET" onclick="oppnaURL(document.frm1.txt1.value)"> </body> </html> |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Superbra! Tack! är det lätt att byta ut mellanrummet mot en ny rad istället som avskiljare?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag vet inte, jag kan inte php alls, men jag skulle testa såhär:
Skriv bara in <br /> såhär: var urlSplitResult = url.split("<br />"); Fungerade det? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Eftersom jag antar att det är ett textdokument du ska läsa av(och inte ett HTML ditto) ska du använda "\n" istället för <br />. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Byt ut
var urlSplitResult = url.split(" "); mot var urlSplitResult = url.split(/\r\n|\r|\n/); |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|