Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Knullis.com + databas + medlemmar

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-06-05, 12:23 #1
knulliss avatar
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jun 2004
Bara ett inlägg till!
knulliss avatar

Standard Knullis.com + databas + medlemmar

Ok allt har sitt slut. Trött på att driva sidan knullis.com som funnits sedan februari 2004.
Har byggt om från "nordens bästa porrforum" och styrt domänen till en datingsida som ägs av en sammarbetspartner i USA. domänet knullis.com har idag ca 4000-6000 unika om dagen. 30% google resten från trafikbyten /länkbyten.

Vill sälja något av följande alternativ

alternativ 1:
1.Databas (ca 20.000 trådar)(ca 200gb bild/filmmaterial)"
2.Databas med medlemmar (ca 125.000 medlemmar)
3.Domänet knullis.com + tillhörande bloggar
4.vbulletin licens samt specialbygge för SMS VIP som fungerar med cellcynt

Tar bud på start 250.000 sek för detta

Alternativ 2:
1.Endast databas på användare och trådar utan domän.
2.vbulletin licens samt specialbygge för SMS VIP som fungerar med cellcynt

Tar bud på start 55.000 sek för detta

- Frågor kring dessa tas per PM , redovisning av trafik och inkomster till seriöst intresserade

Senast redigerad av knullis den 2011-06-05 klockan 12:48
knullis är inte uppkopplad  
Oläst 2011-06-05, 17:16 #2
knulliss avatar
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!
knulliss avatar

PGA många pm om inkomster ja det finns köper du med domän kan du räkna med en minimum inkomst på 10k/mån + intäkter för annonsplatser = minst lika mycket till

Senast redigerad av knullis den 2011-06-05 klockan 17:25
Oläst 2011-06-17, 17:47 #3
cermis cermis är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2008
cermis cermis är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2008
Standard köp av knullis!

Hej!
Jag är intresserad har du den kvar?
cermis är inte uppkopplad  
Oläst 2011-06-18, 10:24 #4
knulliss avatar
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!
knulliss avatar

cermis vilket av alternativen är du intresserad av? pm mig din mailadress samt vilket alternativ som är intressant så sätter jag ihop ett brev med info . Har det hela kvar, men en hel del bud och spekulanter.
Oläst 2011-06-24, 13:18 #5
drautden drautden är inte uppkopplad
Read Only

Reg.datum: Jun 2011
Read Only

Tjänare

Får man fråga hur du hade tänkt att man skulle få igen pengarna inom en snar framtid och hur du ska styra trafik för vinst ?

Du säger att du vill ha 250k för något som ger 20k i månaden före skatt. Man kan köpa en kiosk i Stockholm för dom pengarna och den drar in 1 - 3 miljoner per år med svenska spel.

Ingår det någon content ? långfilmer ? Du måste ju lura någon..

Ser ingen vinst med detta så jag säger bara lycka till!
drautden är inte uppkopplad  
Oläst 2011-06-24, 14:12 #6
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005

Citat:
Ursprungligen postat av drautden Visa inlägg
Tjänare

Får man fråga hur du hade tänkt att man skulle få igen pengarna inom en snar framtid och hur du ska styra trafik för vinst ?

Du säger att du vill ha 250k för något som ger 20k i månaden före skatt. Man kan köpa en kiosk i Stockholm för dom pengarna och den drar in 1 - 3 miljoner per år med svenska spel.

Han har 20 kSEK intäkter per månad det vill säga 240 kSEK/år, minsta pris 250 KSEK, tycker jag inte låter helt orimligt, snarare är det väl ett riktigt kap även om man tolkar intäkterna som ink moms. Tyvärr är verksamheten inte inom mina domäner så jag avstår, men för den som har detta som sitt ämne så verkar det ekonomiskt vara bland de billigaste köpen jag sett här på WN över huvud taget.

Den där kiosken får du gärna tipsa om för den tror jag inte finns, 1-3 miljoner i spelprovision får du knappast för 250 000 SEK, nej visst nä du skrev spelintäkter, då ska man veta att provisionen bara är någon enstaka procent av svenska spels intäkter. Minns inte om det är 2 eller 3 procent BRUTTOMARGINAL så då får du ca 20 000-30 000 SEK per år på spelintäkter på 1 MSEK för en investering på 250 000 SEK, dålig affär enligt mig.

Senast redigerad av Conny Westh den 2011-06-24 klockan 14:29
Conny Westh är inte uppkopplad  
Oläst 2011-06-24, 16:12 #7
daniel.s daniel.s är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2008
daniel.s daniel.s är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2008
Citat:
Ursprungligen postat av drautden Visa inlägg
Tjänare

Du lägger dina första två inlägg på att smutskasta en auktionstråd som hålls av en de mer aktiva och pålitliga personerna här på wn.

Förlåt för OT men kan verkligen inte hålla mig.
daniel.s är inte uppkopplad  
Oläst 2011-06-24, 13:24 #8
Read Only

Read Only

Tar inte i mot några PM - Du får så klart svara i tråden så vi får se vinst och det ökar ju värdet för dig. Du behöver ju inte visa inkomstkällor utan bara stats från betalningscentralen som du använder dig av.
drautden är inte uppkopplad  
Oläst 2011-06-24, 19:47 #9
knulliss avatar
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!
knulliss avatar

funkar de inte att PM mig menar du ? joo mer information finns att få, men jag har valt att hålla kommunikationen via pm angående denna försäljning, jag slipper tappa nerverna över allt snack som blir i tråden. och ni som tror jag luras kan ju gå vidare till en annan tråd. för mig räcker det att få 250k för sida+ domän inget konstigt med det.
Vad menar du drauten att du inte ser någon vinst med ett forum som drar in 20k/mån på SMS vip betalningar på automatik?
Nej ingår ej några långfilmer eller dylikt, allt innehåll laddas upp av användarna själva. denna 20k mån är ren vinst - serverhyra . en kiosk som har hyra för lokal samt inköpspriser på allt och bara % på vad ATG och svenskaspel ger , jag snackar om ren vinst gällande knullis, som dessutom genereras utan arbetstimmar.
Tro det eller ej men år 2007-2008 hadde jag ett bud på knullis.com på 1,4milj/sek som jag tackade nej till, sidan drog dock då in helt andra pengar.
Knullis.com domänet är ett namn som nästan alla skandinaviens porrsurfare känner till, och därmed tror jag att den har potential att för vidareutveckling och kanske lansering i de övriga skandinaviska språken.

Kan styrka alla inkomster flera år bakåt ifrån smsbetalningar , vid ett eventuellt köp kan detta dubbelkollas av dig som köpare med smsleverantören. så siffrorna stämmer.
trafik kan styrkas igenom att ge dig som köpare tillgång till analytics kontot.

Har hittils haft ett bud på 175.000:- men som sagt håller fast vid minst 250.000 annars behåller jag mer än gärna denna domän som numera ger mig en helt passiv inkomst.
Samt har ett bud på 50.000:- för databas, men inte där heller reservationspris uppnått.

Senast redigerad av knullis den 2011-06-24 klockan 21:00
Oläst 2011-06-25, 00:24 #10

Faaaan drar sidan in 240 kSEK i rent TB1, eller vinst efter att alla fasta kostnader dragits, ex moms?, då är ju 250 kSEK ett rent vrakpris. Du borde ju då lätt kunna få 2-3 gånger 240 kSEK.... Eller har jag fattat fel? Är det AB? eller är det bara inkråmet i en EF?

Ombilda till AB så alla avtal och hela kittet följer med vid försäljning om det imte är så redan nu....

Faan jag blir bra sugen ändå ..... men nej, jag håller fast vid min princip att detta är fel branch för mig.... Men bra pris var det i alla fall... Med ett P/E på 1,13 (normalt med 2,0-3,0 vid uppköp) och en nettomarginal av ca 90% (normalt med 10-15 proc för riktigt lönsamma företag) av omsättningen (exkl lön iofs).

Senast redigerad av Conny Westh den 2011-06-25 klockan 01:06
Conny Westh är inte uppkopplad  
Stängt ämne

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:45.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017