FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag använder Google Apps för mail, men idag testade jag Loopias mail på skoj.
Öppnade en mailadress och såg att det finns IDENTITIES som alternativ vid mail utskick. Ok, då addade jag och testade med annat en info@... utan admin@... Och det fungerar! Men...! Då testade jag med min egen @gmail.com adress. Och det fungerar! Man kan skicka och leverera mail utan problem. Utan verifikation. Sedan testade jag med [email protected] och det fungerar. Även [email protected] fungerar. Även [email protected]. .... Cool funktion, bravo Loopia! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Haha det är ju rätt kul! Men nu kanske de tar bort det?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Du kan ju göra likadant i Outlook och Thunderbird.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Sender_Policy_Framework Sätt avsändaren som [email protected]? Inte svårt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Att ange avsändardomän är fullt naturligt och ingår i protokollet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Banned
|
Du kanske inte har hört talas om SPF som just motverkar detta
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det har alltid varit möjligt att skicka e-post i vems namn som helst. Det är till exempel därför du kan skicka med valfri adress genom din ISPs SMTP-servrar. Med SPF motverkas detta eftersom mottagarservrar med SPF-stöd kontrollerar ifall avsändarens server är giltig.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
så är det ingenting konstigt att man kan skicka från loopia mail med annans address?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Banned
|
Konstigt är det nog att Loopia tillåter det via webmailen, men inget konstigt att du kan göra det i din e-post klient.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|