FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Lanseringen av nya versionen är i beta release och kommer vara på en subdomän till Aspsidan.
Detta för att de delar som inte är klara i form av CSS samt URL redirect ännu inte är klara. Lanseringen kommer bestå av en inloggning i 2 (Två) steg tillsvidare. En för att komma åt nya versionen i form av en och samma inloggning för alla medlemmar samt den enskilda medlemmens inloggning till sitt konto. Du besöker nya versionen på beta adressen http://netsidan.aspsidan.se Uppgifter för att komma åt sidan är Användarnamn = asp Lösenord = sidan Nyheter i nya versionen av aspsidan * Ny slogan * Ny Logotype * Ny design * Nytt menysystem * Helt nytt omarbetat forum * Helt omgjorda avdelningar som artikar, Script, Tips & trix, Boktips etc. * Lansering av taggningssystem * Ny kontohantering med CV, Portfolio, Stats, Egen RSS feeds. * Införande av Teman för utseendet av webbsidan * Helt omarbetad jobb avdelning / Jobb bank * Ny MSDN Tv avdelning i samarbete med Microsoft & Channel 9 * Ny snabblänksavdelning - via TreeView. Samt ytterliggare ett hundratal nya funktioner och ett stort antal tjänster. Mycket nöje |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Det bästa med sidan är att den funkar utan Ajax/Jquery och JS
Så att egentligen behövs inte site-mappen eftersom det inte finns något dolt på sidan mer än med CSS. Dock kommer det läggas till en sådan men ser ingen panik med detta. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Wow!! Denna sidan har jag inte sett på minst 7-8 år tror jag, om det nu är den sidan som fanns förr! Lärde mig grunderna i ASP på denna sidan
![]() Bra jobbat man! Ser supert ut! ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Har mer info lagrat än någonsin, Till dags dato ca 1,300,000 rader i db. Nu ombyggd med den senaste tekniken inom .NET med alla bekvämligheter en webbsida ska ha i princip. Tack för din kommentar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Intressant att du beskriver att det är den "senaste tekniken används" när det är web forms som används.
Dessutom mycket onödig markup i html och css. Varför inte mvc och razor för renare markup? Dock var den snygg och snabb. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag reflekterade också över att de var bra svarstider, snyggt.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|