FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hejsan, jag tänkte fråga runt lite efter synpunkter och feedback på en hemsida.
Jag och en kompis har nu gjort en reward-site som finns på adressen: www.rewoos.se Demo-konto: E-mail: [email protected] Password: demodemo Hittar ni några buggar? Något som bör läggas till? Fungerar alla meddelande/gästböcker? Andra tips? Tack så länge |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Bara genom ett snabbt besök på förstasidan:
1. Sidan tar 20sec att ladda!? 2. Fel teckenkodning 3. Konstiga tecken börjar HTML-koden () Men.... ni har en bra design i alla fall =) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Danski,
Det var konstigt, men vi ska skaffa bättre host så fort det går. Med tecknen, det var konstigt för det ser normalt ut för mig i chrome, firefox och ie.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag kommer inte åt sidan alls.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Tydligen så pallar inte servern någonting alls.
Ska flytta över sidan till ones webbhotell och se hur det går där. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tja,
Lite seg-laddad kan man väl säga ![]() Du skulle kunna flytta upp inloggningen till där du nu har "Bli medlem" och då ha "Bli medlem" vid inloggningen. Då blir det lite lättare att hitta. Du kan även köra "Bli medlem" under bild-sliden för att det ska bli lättare att hitta och på så sätt öka signupen. När man klickar på "Samla poäng" och "Butiken" möts man bara av en text om att man måste logga in. Bra att du visar sånt som man bara kan se om man loggar in. Det kan locka till signups. Däremot vet man inte vad man får... Det du skulle kunna göra är att logga in, besöka dessa två sidor, ta en print screen av dom, dra ner opaciteten så att det som är på sidan blir lite halvsvagt och lägga ut det på respektive sida... då ser man vad man får när man loggar in. (Du kan se hur det ser ut på http://www.yfu.se/profile_login.php. Där ser man en bilduppladdningsfunktion, som bara är en bild, som man kommer åt om man loggar in). Annars ser den rätt nice ut. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tjena Haljan,
Tack för positiv respons. Sidan är rätt segladdad nu p.g.a att vi själva hostar den. Vi har beställt ett webbhotell dit vi ska flytta sidan så snabbt domänen har flyttats. Bra tips på det där med printscreens i butiken. Får ta och titta på det. Angående bli medlem så ska "Bli medlem" - knappen egentligen vara uppe i högra hörnet där det bara är en textlänk just nu. Sen har vi ett problem med att det är svart bakgrund bakom loggan, det ska vara vitt men vi vet inte varför det inte är det. (blir vitt när man loggar in). Tack! /Anton Rewoos.se |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Får upp en one.com startsida - det där med domäner verkar inte vara er starka sida iaf
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej Kekke /Ehrnstrom!
Du är verkligen ute i rätt tid för din rewardsida till att börja med. Designen har jag egentligen bara en väldigt liten synpunkt på, När du inte är inloggad är headern svart, vilket jag kan anse är väldigt irriterande för ögonen, men när man är inloggad är den vit? Detta är i min mening ett mer korrekt färgval till headern. Fö. Riktigt fint! Senast redigerad av plura den 2011-05-05 klockan 21:30 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|