FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Siten som tidigare postades här under namnet ProffsKnuten.se börjar nu bli redo för prime time: Datanördar.se. Skulle gärna höra er feedback på design och koncept. Siten är fortfarande i beta men jag tycker mig att det börjar bli färdigt. Gärna feedback på: - Förstår man produkten? - Verkar det enkelt eller svårt? - Känns den aktiv eller känns det bara en som "fasad" (som vissa andra siter inom liknanade område kan kännas, imo!) Stort tack! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Gillar den!
Vore dock skönt för medlemmarna att kanske kunna rensa bort vissa uppdrag. Förstår du hur jag menar? Ett filer, exempelvis att välja enbart uppdrag som innehåller en viss tagg(ar).. Annars gillar jag den! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag förstår produkten. Men datanördar? Sa det inte vara IT nördar? Men det är väll "nästan" samma sak. Men hela systemet är enkelt uppbyggt och lättnavigerat så det är ett stort plus.
"Less is more" och det har ni lyckats med. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Tycker det ska finnas olika inställningsmöjligheter över hur man vill att vyn under "Uppdrag" ska kunna se ut. Skulle gärna vilja se att man kunde ställa in en listvy istället för boxar bredvid varandra.
Annars snyggt och förståeligt! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jättesnyggt, bra jobbat. Möjligen att namnet klingar en aning negativt. Bilden på förstasidan borde nog bytas ut, inget ont om Jonatan, men den funkar inte i mina ögon. Ungefärlig budget saknas kanske från skapa nytt uppdrag. Saknar också möjligheten att lägga upp bilder i uppdraget.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Om logotypen ska en margin-left så tycker jag att menyn ska ha en margin-right. Finns ingen anledning för logon att vara indragen om den inte samspelar med menyn.
Annars gillar jag designen, jäkligt fräsch. Jag tycker dock att det är lite svårt att orientera sig under /uppdrag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
En fråga kring affärsidén.
Det är alltså du som konsult som letar jobb som ska betala för att hitta jobb? Inte den som letar efter en konsult till ett jobb? Känns lite bakvänt fall så är fallet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Precis vad jag också tänkte, tycker det är knasigt. Jag förstår att ni vill att annonserna ska vara gratis, men varför ska vi som letar jobben få betala? Hur har ni resonerat kring det? I övrigt tycker jag det verkar lockande och skulle kunna tänka mig att använda eran sida.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Gillar sidan starkt!
En användbar sak på sidan, skulle vara som jonssondesign skrev. Att man kan välja bort delar av inläggen. Typ att man kan gå in i varje kategori som finns när man skriver ett nytt uppdrag och se de inlägg som är relaterade till varje kategori. Skulle kunna tänka mig att använda mig utav denna, dock så känns det som Fredrik påpekade lite bakvänt med betalningen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Snygg sida, och en tjänst som jag tror är extremt efterfrågad.
Det enda som krävs är att få arbetsgivare och datanördar att hitta dit. Angående namnet så tycker jag också att "datanördar" inte låter helt klockrent för mig som utvecklare, det har en något oseriös antydan. Men när man kommer in på sidan är känslan helt klart seriös. Jag tror att icke-datorkunniga arbetsgivare kan tycka att det är både logiskt och lite roligt att de är inne och letar efter en "datanörd". Det här med betalning för att ge offert tycker jag också är konstigt. Hur mycket kommer det att kosta? Jag tror att en arbetsgivare är mycket mer benägen att betala för att hitta någon än en arbetstagare är. Det är ungefär som att jag skulle betala för att söka ett jobb på arbetsförmedlingen. Syftet att tjäna pengar försvinner ju lite då. Däremot kan jag tänka mig att båda eller ena parten betalar EFTER att offerten väl är accepterad. Ofta är det ju dock annonsören (arbetsgivaren i detta fall) som betalar för att nyttja själva publiceringstjänsten (som t.ex GP, blocket, etc.) eftersom man ofta tjänar på att exponera sin annons. Som programmerare tjänar jag ju dock inget på att skicka en offert, såna kan jag skicka runt hur mycket som helst helt gratis till andra. Jag vill knappast betala för att lägga ner tid på en offert för en eventuell möjlighet att lägga ner ännu mer tid på ett projekt. Jag är inte säker på att mitt resonemang här håller men jag tror poängen i alla fall går att förstå. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|