FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag funderar på att ha en google translate på min hemsida. Men vissa ord översätter den "fel", vet ni om det går att bestämma hur den ska äversätta vissa ord?
T.ex Hej -> Howdy istället för Hello |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
När jag skriver in "Hej" så översätts det till "Hello".
Har du använt ordet i en längre mening så kanske övriga ord "stör" översättningen? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Nu var det där bara ett enkelt exempel, och vad jag ville säga med exemplet var att "Hej" ska bli "Howdy" och inte "Hello" som det brukar bli.
Och det är Google Translate Element jag tänkt lägga in på min sida, så att hela sidan automatiskt kan översättas till önskat språk. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
Det finns många ord som Google translate inte föärstår als, som exempelvis hejsan, halloj som inte översätts alls.
Howdy översätts till Hej på svenska, så du får mejla Google translate och be om ändring... Jag vill dock inte att mina Hej översätts till Howdy, möjligen Hejsan, eller tjena... "Tjenixen" översätter den till "Hello"! Men "Tjena" blir "Serve"... Senast redigerad av Conny Westh den 2011-03-30 klockan 13:57 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Annars översätter google en del kändisar rätt skoj...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag har bara haft småbehov av det men har då löst det genom att sniffa Googles översättar-user-agent och visa en annan text där (med notranslate aktiverat på de stycken som jag vill bygga själv). Lite fulhackigt men jag har inte lyckats ta reda på någon annan metod.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|