FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej på er,
Finns det något sätt att ta fram samtliga domäner som är registrerade på en specifik person genom att tex söka på hans/hennes namn? Om inte, går samma för bara .se? Hälsningar Robert |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Man kan maila IIS. Jag har förut lyckats få ut en lista över domäner för en kunds räkning. Vet inte hur offentligt registret är, men du kan ju alltid maila och se vad du får för svar...
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Du får inte ut dessa uppgifter om det inte gäller dig själv. Och i det fallet att det är dig själv det gäller så är det respektive registrar du får konktakta då det är de som kan tillhandahålla uppgifterna, inte .SE själva.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Bra att det inte ges ut, jag vill inte att en person ska kunna se alla mina domäner, bara för att jag har 1 synlig. Nu har jag inga skumma domäner i bakfickan Det går mer på att kunna skydda sina projekt fram tills man lanserar dem.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det finns massa tjänster som tillhandahåller detta online. Bl.a. Företag.se
De som är verksamma inom .com brukar va något bättre, men det är ingen, så vitt jag vet, som är 100%ig (dvs får med sig alla). Senast redigerad av kippex den 2011-02-07 klockan 12:31 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Det verkar dock förutsätta att man har reggat domänerna på sitt företag |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ett annat sätt är att söka på en persons adsens/analytics id på http://reverseinternet.com/.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Fast hur skulle det vara möjligt att göra det för .se? .SE visar inte unik information för användaren i sin whois, .SE har ju systemet med att registraren sätter ditt "handle" fe.x mitt konto hos binero ger Binfredxxxx-xx, medans mitt konto hos Citynetwork ger något helt annat. (o.sv för andra aktörer). Enda sättet att faktiskt få fram vilken person som står bakom en domän är ju att slå upp "owner" på IIS, och således få namn & resterande personlig information.
dock så är det inte lov att lagra personuppgifter med domänen. Enda sättet att få tag på det vore nog också att skriva något som tar sig förbi IIS captcha på denna sida: http://www.iis.se/domaner/free (skriv in domänen i sökfältet) så kommer en reCaptcha upp). As far as i know... |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|