FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Har förstått att det inte rekommenderas att länka mellan sina webbsidor om man har dem på samma host, antar att det har med ip adressen att göra. Men gäller det även om man har få webbsidor, jag tänkte mer på att problemet kan vara om man skapar ett "länknätverk" på samma host. Då förstår Google att man länkar till sina egna sidor.
Men jag har bara fyra webbsidor jag vill länka mellan, är det något problem med det? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
4 sidor är absolut inget problem.
Det är större blackhatting och snuddning emot det hållet som man behöver sprida ![]() med 4 siter så tänk inte på det :P. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Du lär inte bli bannad av Google ifall du länkar dina 4 sidor till varandra. Du får dig dock ingen stor länkkraft om du väljer att göra så. Länkar från sajter från samma IP ger inte lika mycket. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Tveksamt. SEO handlar om att försöka tänka "Om jag vore en sökmotor, hur skulle jag göra då?".
Om jag vore en sökmotor skulle jag inte gå på något så godtyckligt som en viss typ av subnät. Helst skulle jag gå på AS-numret, men i andra hand åtminstone kolla hur stort nätet som routas är. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Visa mig någonting som tyder på att de största sökmotorerna bryr sig om just C-nät (alltså experiment på olika C-nät men i samma AS) så är jag beredd att lyssna. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Det känns för övrigt onekligen dumt att många börjat erbjuda så kallad SEO Hosting om det är som du säger. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Nej. Men jag tror definitivt emilv har en poäng, att inte stirra sig blind på det som många kallar för c-klasser. Dock inte sagt att IP inte skulle spela roll, sen beror det så klart på vad det är för typ av SEO-hosting huruvda det är bra eller inte.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Read Only
|
Har ett helt gäng med sajter på samma server och det är inga problem, det som har gjort att domäner försvinner är backlinks paket. Skulle ju vara ganska konstigt om man blir straffad för en server.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|