FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag använder just nu Google Apps för väldigt mycket och planerar att fortsätta använda det i mitt företag. Därför har jag så klart kollat på Google Apps for business. jag använder främst Gmail, Docs, Calendar och någon gång ibland Google talk. Vi planerar också att förse alla anställda med en Androidtelefon.
Det information jag hittat är: http://www.google.com/apps/intl/sv/group/index.html http://www.google.com/apps/intl/sv/b.../features.html http://www.google.com/apps/intl/sv/b...s/details.html Jag tycker redan att jag redan har i princip allt som står det i mitt vanliga google-konto. Vad jag förstått så är det enda man får som businesskund utöver det man får som vanlig kund jämfört med ett vanligt gratiskonto 25Gb mailutrymme och support. Jag använder inte ens 10% av mitt nuvarande utrymme på min gmail och support kommer jag nog aldrig behöva på någon av googles tjänster. Någon som vet om det är något mer än detta? Finns det någon anledning att bli businesskund? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Support dygnet runt, både telefon och mail! Annars så har jag hört att andra nämnt LDAP-integration som en stark punkt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vi kör standard-edition med max 50 användare. Skulle du behöva fler är väl där också en fördel att ha Business. Annars är det väldigt sällan det strular. Många ggr när det har varit problem så har det faktiskt varit genom webbhotellet och DNSen.. Dock bara korta avbrott.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Guest
|
Jag har standard och 100 användare.
Med Business slipper man ju reklamen och har man inte mer möjligheter att ändra utseendet? |
||
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Okej, tack.
Då fortsätter vi nog med standardkonton tills vidare. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Det ingår också en hel del extra administrationsverktyg som kanske riktar sig mest mot storföretag.
Detta hittar man under Advanced-fliken i Admin: Create multiple users Bulk upload Download Directory Sync Authentication Set up single sign-on (SSO) Two-step verification Advanced Password Settings Manage OAuth domain key Federated Login using OpenID Manage third party OAuth Client access Reporting View Usage and Reports Set Up Google Analytics Free/busy service Set up Calendar to use your free/busy web service Secure Data Connector Secure Data Connector allows Google Apps to access data on your local network. This means you can better integrate Google Apps with internal services. Email migration Set up mail (IMAP) migration See migration history API references Provisioning API Reporting API Email Migration API Google Apps desktop features Allow users to install Microsoft Windows desktop access points to Google Docs, Calendar and Gmail… User email uploads The Email Migration API allows your users to migrate mail from their old accounts… Restrict email delivery Restrict some or all of your users from exchanging mail with addresses outside of the specified domains... Authenticate email Set up email authentication (DKIM) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Även postini ingår i business-versionen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |