FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Mikrobloggen Twitter har sagt nej till ett bud på 500 miljoner dollar i aktier från den sociala nätverksjätten Facebook, rapporterar Financial Times.
http://www.dn.se/ekonomi/twitter-nobbade-facebook
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Skönt!
Jag ser inte hur Twitter som tjänst skulle tjäna på att ligga under Facebook. Antagligen skulle Twitter läggas ner, som Friendfeed. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Läste dock någonstans att 500 miljoner dollar kanske snarare var 150 miljoner. Dessutom ryktas det att twitter ville ha cash och inte aktier.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Administratör
|
Detta budet är rätt gammalt om jag inte minns fel. Även jag har läst att Twitter vill ha cash...
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har grymt svårt att respektera miljardvärderingar av företag som har kaffepengar i intäkter och vars popularitet bygger på att de är kostnads- och reklamfria.
Hade jag varit Twitter så hade även jag valt cash framför aktier. Annars blir det ju bara att byta en stor påse luft mot en annan, ännu större, påse luft. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Twitter har en enorm potential. Vem trodde att en sökmotor (som Google) kunde generera miljarder för tio-tolv år sedan. Däremot håller jag med om att värderingen av webbplatser som ej går med vinst (eller en liten sådan) är jäkligt svår och teoretisk. Kanske intressant (men lite gammal): http://techcrunch.com/2009/07/15/twi...users-in-2013/
![]() |
Svara |
|
|