FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Vilket är bäst enligt dig och varför?
Wordpress + Buddypress eller Joomla + Jomsocial Jag har pillat lite i båda och för mig som är en riktigt noob så känns Joomla enklast. Tanken är att skapa ett community med nyheter på framsidan och sedan köra community delen med lite musik och videos. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Aldrig kört Joomla + Joomlasocial, så det blir Wordpress i kombination med Buddypress
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Personligen gillar jag WP mycket bättre än Joomla, men jag har inte direkt någon erfarenhet av någon dessa ad-ons.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Beror på vad man skall göra för sida, men jag föredrar Drupal, cms made simple och wordpress. Fördelen med Drupal är rättighetssystemet som ofta saknas i andra system.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
http://www.vbulletin.com/index.php?do=features |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Ett alternativ till är Joomla + Community Builder
Vilket man föredrar av Joomla eller Wordpress känns snarare som en fråga om personlig smak och kanske även vilket man råkade upptäcka först. Än en fråga om vilket som är bäst ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
WordPress är väl snarare ett CMS-light i jämförelse med Joomla, Drupal etc. Fast vilket som är bäst beror på vad man har för behov. Jag gillar Joomla eftersom jag har varit med sen Mambo 4.0 men har också använt Drupal och WP beroende på behovet.
Instämmer också med MRDJ ang. Drupal och rättighetssystemet som dessutom slår Joomlas med hästlängder. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |