FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tjena
Skatteverket brukar väl betala ut skatteåterbäringen ungefär nu. Har läst att det sker första veckan i december. Har någon fått något utbetalt ännu? //Linus |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
"Fr.o.m. den 8 december skickar vi ut besked om den slutliga skatten till de som redovisat näringsverksamhet, fåmansbolagsdelägare och juridiska personer (aktiebolag, föreningar, stiftelser med flera)."
skatteverket.se ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
får ni alltså tillbaka pengar?
Har ni vanligt jobb vid sidan av och företaget går "minus"? eller är ni några av de få som köper mycket i sverige (moms) och sedan exporterar(ingen moms)?. Får betala större summor, dock måste jag ha månadsvis moms :P. Så blir inte samma sak. Brukar föredra att betala in varje månad så är det löst. Har inga planer på att ta ut vinst ändå på länge så man försöker ju få runt plus/minus 0 för enkelhetens skull på "vinsten". |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Men det förändrar ju inte min fråga. Återbäring får man bara om man går back eller exporterar mer än man köper inhemskt. Finns ju fler scenarion men dessa är de vanligaste :P. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det kan väl vara så att du betalt in "för mycket" prel.skatt under året och får tillbaka det nu?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Däremot får jag tillbaks skatt, eftersom jag betalar skatt som löntagare (och anställd i mitt bolag). Från detta får jag sedan jobbskatteavdrag, avdrag för räntan på mitt bolån och mm. I slutändan går mitt företag bra och jag får tillbaks skatt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Dennis, du är ute och simmar lite =)
Export, Import, Moms? Detta påverkar inte privatekonomin... Vanligaste anledningarna till att få tillbaks skattepengar handlar om följande: -Sålt/Köpt bostad till förlust -Sålt värdepapper till förlust -Ränteavdrag på lån -Körersättning -Struntat i grundavdraget, jag betalar t.ex in 32.21% kommunalskatt (malmö) på all inkomst trots att de första 18200kr är skattefritt. Bara där får jag tillbaks nästan 6000kr. -Enskild firma (här du tänkte moms?) Moms får nog de flesta företag betala in antingen månadsvis eller kvartalsvis. Denna utbetalning är till privatpersoner =) |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|