FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hejsan!
Jo det är så att jag kom på ett problem med min sida. Den gör om: robots.txt till ?u=robots.txt vilket jag inte vill för att då skickar den vidare till facebook. Visst, kan ju ignorera detta med php, men skulle hellre vilja göra det med mod_rewrite. Har redan gjort det med mappen images, men skulle vilja göra det med robots.txt Kod:
Options +FollowSymlinks RewriteEngine on RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/images.* RewriteRule ^(.+)/?$ index.php?u=$1 har även provat med alla möjliga kombinationer, t.ex. Kod:
Options +FollowSymlinks RewriteEngine on RewriteRule ^/(images|robots\.txt) - [L] RewriteRule ^(.+)/?$ index.php?u=$1 Någon som vet hur jag löser detta? ![]() Tack på förhand. Senast redigerad av Muqito den 2010-10-31 klockan 17:00 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Kod:
Options +FollowSymlinks RewriteEngine on RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d RewriteRule ^(.+)/?$ index.php?u=$1[QSA] RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d Dessa rader gör så att filer/kataloger som existerar ignoreras RewriteRule Annars får du problem att kalla på javascript, css mfl |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har som standard att alltid börja med dom raderna i alla rewrites så filer och kataloger alltid ska vara "hittbara"
![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|