FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Feross Aboukhadijeh, en snubbe som pluggar på Stanfords universitet i USA skapade hemsidan YTinstant.com på 3 timmar. När han nästa morgon vaknade upp så hade flertalet tidningar skrivit om honom.
Se hans mycket inspirerande blogginlägg om det hela: http://www.feross.org/ Något annat som kan vara värt att nämna är att han inte bara jobbar för Chad Hurley (YouTube) utan även Mark Zuckenberg (facebook). Se och lär! ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Hänger inte riktigt med på vad som gjorde hans sida så unik, förklara gärna.
Man kan söka på Youtube typ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Istället för att resultaten visas under tiden du skriver, så visas videos. Så om du skriver in något så börjar en video med sökorden spelas automatiskt. Simpelt, men ändå genialiskt! Med andra ord: Google Instant, fast på YouTube. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Förstår fortfarande inte poängen eller storheten i det. Kalla mig avundsjuk men vad är användningsområdet?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag vet faktiskt inte. Jag föredrar fortfarande vanliga YouTube då resultaten på Yi inte är de bästa. Men jag syftade mer på hans virala spridning. Redan efter några timmar blev han publicerad hos New York Times och andra liknande tidningar.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Riktigt användbart imo. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Tycker Google Instant är tämligen värdelöst också
![]()
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2010-09-27 klockan 17:09 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
En annan sak som fick mig att häpna var jobberbjudandet han fick från Chad Hurley över Twitter. Se denna bild: http://www.feross.org/wp-content/upl...vo-540x231.png
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|