Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

valutamäklare

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-04-19, 18:38 #1
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2007
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2007
Standard valutamäklare

Tjena!

Är det några här som har erfarenhet av valutahandel och vill tipsa om vilka mäklare som ni anser vara bäst ( låga spreads och avgifter, systemet, övrigt, m.m ).

Hittills har jag använt cmc markets vilka jag tycker fungerar bra men då och då känns det lite segt så jag tänkte kolla vad det finns för bättre alternativ.
Erik Stenman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-04-20, 19:07 #2
rhuse rhuse är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2006
rhuse rhuse är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2006
CMC markets har inte ett speciellt bra rykte och när jag testade att handla CFDer via börsbolag så stötte jag på rätt stora "problem" som latency när jag testade ett "riktigt konto". Det finns också många spekulationer kring stop-hunting etc. Det finns det ju iofs om varanda bolag men CMC är de enda jag tyckt mig se några egna bevis på det så jag valde att aldrig satsa på dem.

Ska du börja handla valuta så rekommenderar jag oanda för mindre konton (<$10000). Det företaget har väldigt gott renommé i branschen och de flesta nybörjare rekommenderas öppna ett konto med dem. De har bland annat väldigt låga positionsstorlekar, låga spread och verkar gå att lita på även om även de är en Market Maker.

Ska du börja handla större positioner så rekommenderar jag att du själv letar reda på en ECN broker. Här är det ofta en bra ide att gå via en introducing broker för att få en del av avgifterna i kickback och få en lite mer personlig och pålitlig relation. Här letar de flesta också efter en MetaTrader-broker för att kunna köra egna skript. Kontentan är här att det är svårare att ge ett definitivt svar utan du måste helt enkelt efterforska själv. En fingervisning kan jag dock ge och det är att inte välja en svensk broker. Jag har testat nordmarkets och aldrig varit så missnöjd.
rhuse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:19.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017