FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej, Jag och min kollega Sammy håller på för fullt med steg ett i lanseringen utav Hittauppsats.se.
Lite kort info om tjänsten. Hittauppsats är en innovativ tjänst där du som medlem kan tjäna pengar på dina skolarbeten. Du kan även ta del av andras skolarbeten och hitta just den information du söker efter. Som medlem får du även tillgång till en unik kalendertjänst där du lätt kan se när du har prov, inlämningar mm. och får länkar som är relaterade till din inlämning. Och det bästa av allt det är GRATIS! Just nu samlar vi in intresseanmälan via hemsidan för att ha en schysst databas när vi sedan ska maila ut första nyhetsbrevet i augusti 2010. Jag skulle vilja höra lite åsikter om vad ni tycker om ideén, domännamnet, hemsidan(än så länge bara en intresseanmälan) plattformen är under uppbyggnad. Tror ni på ideén? om inte, varför? http://hittauppsats.se |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Omvärldsanalys/Konkurrentanalys
Vad kan ni erbjuda för mervärde för besökarna och de som ska ladda ned uppsatser, som gör att webbplatser som http://www.uppsatser.se (med 71120 uppsatser från högskolor och universitet, som kan laddas ned gratis)? Vad ska konkurrerande webbplatser som http://www.uppsatser.se (med 71120 uppsatser från högskolor och universitet, som kan laddas ned gratis) att darra i knäna av ert upplägg? Senast redigerad av Conny Westh den 2010-03-21 klockan 10:58 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
Varför ligger egenreklam bland Nyheter?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Intressant med din analys.
Vi har för det första inte högskolan som målgrupp. Vi har två olika målgrupper Vi riktar oss till gymnasieelever och grundskolan (åk8,9) Det som får konkurrenter att darra är att du som medlem kan tjäna pengar på dina uppsatser och medlemskapet är gratis. Detta medför att skolungdomar får en "morot" att utvecklas i den akademiska förmågan. Vi har skapat en schematjänst som är unik för varje medlem och som hjälper dig att hålla reda på vilka dagar du har inlämningar, prov och läxor. Självklar har vi inte samma uppsatsnätverk än så länge men det är ju ganska självklart. Vi ökar med stormsteg och får mycket positiv respons och tills lansering hösten 2010 har vi en stabil uppsatsdatabas. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Citat:
Men en fråga som kvarstår är hur ni ska få besökarna att vilja besöka sidan och hur ni ska få in pengar, så ni kan belöna de som lägger upp sina uppsatser? Den har jag inte förstått ännu. Tänk på att du har minst 2-3 lite olika målgrupper du vänder dig till: 1) de som laddar upp sina uppsatser, de som får pengar 2) de som ska ladda ned uppsatser 3) de du ska tjäna pengar på kan eventuellt vara samma som nr 2 ovan. Det verkar soim du har koll på målgrupp 1, men de övriga har du inte nämnt, och det är de som jag önskar få mer klarhet i hur du tänkt att du ska nå.... Senast redigerad av Conny Westh den 2010-03-21 klockan 12:06 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jo, den är flyttad nu. Fattar inte varför den hamnade under nyheter, kanske var någon som var lite onykter igår
![]() Idén känns ganska lovande men ni har ett stort problem som Conny var inne på nämligen hur ni ska kunna tjäna tillräckligt med pengar på användarna för att kunna ge en motiverande ersättning till de som bidrar med uppsatser. Förstår dock mycket väl om ni inte vill svara på den frågan.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2010-03-21 klockan 12:57 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Kul med feedback!
![]() Denna sida ska inte heller dra in miljoner utan ska fungera som kapital för större projekt och utvecklandet utav hittauppsats.se |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Tyckte "<input>" var lite jobbiga att se på pga. den svarta färgen.
dock tycker jag att domänet passar utmärkt! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag tror inte att det finns någon marknad och dessutom gillar jag inte att man uppmanar elever till att dela med sig av sina insikter och slutsatser på det här sättet. Rådande läroplan syftar ju till att eleverna själva ska dra slutsatser ifrån endast fakta, sådant som man hittar i pålitliga källor såsom Nationalencyklopedin. Hur ska ni hantera källkritik, särskilt som uppsatser på högstadie- och gymnasienivå ofta innehåller en subjektiv analysdel. Eller är det tänkt att äldre elever ska skriva uppsatser om ämnen som vanligen kommer upp i högstadiet och gymnasiet? I så fall, vad gör er bättre än Wikipedia eller sidor som man kan finna via Google?
Angående sidan som den ser ut nu så tycker jag att den ser okej ut. Men om det är på det sättet ni tänker koda hela er hemsida är jag orolig för er. Det värsta tror jag är att ni har placerat in ett o som ni har gjort osynligt genom att göra det vitt, istället för att helt enkelt använda <br />? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|