FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Jag (som halvgammal stofil) jobbar fortfarande i princip enbart med Dreamweaver (+ Photoshop/Illustrator/Gimp). Det fungerar bra eftersom CSS:en och "Find and Replace" oftast är ett lysande verktyg att på nolltid ändra flera hundra sidor, men speciellt dynamiska blir de ju inte. Så nu till frågan: Vilket CMS rekommenderar ni till en klåpare som enbart kan HTML/XHTML/CSS och lite javascript? Vissa vänner har rekommenderat Drupal, andra Wordpress och andra tycker jag borde plugga RoR (aldrig i livet). Givetvis är jag beredd att sätta mig ner i några veckor och läsa på och lära mig, men ju "smidigare" och lättbegripligare desto bättre. 1. Jag är ganska mån om att kunna använda en så egenhändig design som möjligt, även om många templates kanske skulle fungera (minst) lika bra, hehe. 2. Om ni rekommenderar något, finns det då några manualer/böcker ni rekommenderar för en som är novis?
![]() |
|
|