FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
God morgon, middag eller kväll.
Efter ett evinnerligt slit med att föra över allt mitt content till en wordpress installation så har nu fas 2 inletts. Fas 2 innebär att få funktionaliteten att bli likartad/bättre än den gamla sidan. Och den största funktionen är att man får en slumpmässigt utvald post på indexsidan. Så först när jag bestämde mig för att byta plattform så letade jag efter en lämplig plugin för att hantera detta, men utan framgång. Därför beställde jag ett kodjobb via GetAFreelancer, och detta blev väl i stil med ett fulhack, men det fungerade någorlunda. Men här för ett tag sedan så hittade jag ett plugin som fungerade perfekt. Nästa. Pluginnet jag hittade var Random Redirect (http://wordpress.org/extend/plugins/random-redirect/), och jag undrar om det går att ändra "startsidan" från index.php till index.php?random i wordpress eller om man måste in och mixtra i .htaccess? Om det är så att man måste göra detta via .htaccess så frågar jag ödmjukast; Vill någon vänlig själ hjälpa mig med detta? Må väl Stefan Senast redigerad av freakie den 2010-01-18 klockan 03:39 Anledning: Rubrik ändrad. Problemet löst, se post #6 för lösning |
|||
![]() |
![]() |
|
|