FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Har kartonger som är solid bruna och vill ha webbshopens namn på när jag skickar paketen till kunderna. Tänkte att det skulle vara snyggt och enkelt om man skaffade en stor stämpel? Bläck eller liknande.
Stämpeln ska endast vara för webbshopens namn i stor text, etiketter kommer jag att ha för adressen m.m. Någon som vet vart man kan få tag på något sånt? EDIT: Vill ha webbshopens logga med också och inte enbart text. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Det finns massvis med sådana företag om du googlar på stämplar. Däremot är de sällan mer än 8 cm... Jag har funderat på samma sak och tänkte på vita kartonger och klistermärken, eller kanske reklam-tejp. Det finns även de som sprayar på sin logga.
Ser dyra ut men kan säkert hjälpa: http://www.industri.stampline.com/ Senast redigerad av najjie den 2009-12-12 klockan 11:22 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Skall det skickas med tex. posten så finns det trådar här som indikerar att paketen har större chans att "försvinna" hos Posten om det är märkt med tex. Tejp / Stämpel...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack för era svar.
Tänkte faktiskt på att använda en mall och spraya på loggan, men det verkar krångligare. 8CM är väldigt litet, isåfall får jag använda mig utan 3 st, 1 för loggan och 2 för hela namnet. Posten kommer jag inte att använda utan det blir Schenker för deras billiga lösningar. Har använt dom ett tag och det fungerar hur bra som helst. Får i värsta fall göra som man gjorde på dagis, använda mig utav en potatis och skära ut loggan och texten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Hejsan!
Vet att jag var på jakt efter något liknande själv tidigare och hittade stämpelfabriken. De kan nog hjälpa dig att få fram en stämpel i den storlek du är ute efter. Paket för stämpling av papperspåse (150 X 80 mm maxstorlek) http://www.stampelfabriken.se/index....0papperp%E5sar Men de kan göra större stämplar tror jag. Ring dom så ordnar nog dom det du vill ha. Lycka till! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Varför inte beställa kartonger som redan har logon förtryckt?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Om återanvända kartonger (0 kr) + Stämpelkostnad (X kr) är dyrare än att beställa kartonger med förtryck på, då gör jag det.
Hur mycket och vart kan man kolla kostnaden på kartonger med förtryck på? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Använda kartonger har väl ofta redan tryck på sig? Och stämpla varje kartong måste väl också kosta pengar, alltså, tiden.
http://www.google.se/search?q=kartong+med+tryck - google kan ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Får mina kartonger från olika butiker. Mer än 50% av kartongerna har inga tryck utan endast en etikett som jag drar av.
Några köpare kanske gillar att man "återanvänder kartonger och sparar på miljön" haha. Får googla lite mer, tack ändå |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
är inte kartongerna häftade, går det ju även att vända dem ut&in... Då får man oftast en fin & ren yta utåt.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|