Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Domänhotell. Vart ska jag lägga mina domäner?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2015-01-01, 23:13 #1
xciso xciso är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 569
xciso xciso är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 569
Standard Domänhotell. Vart ska jag lägga mina domäner?

Tjena.
Nu när det är nytt år har jag bestämt mig för att ta tag i saker och ting

Jag har ett 20 tal domäner reggade. vissa används aktivt medans vissa andra ligger vilande för ev kommande projekt.

Domänerna ligger utspridda och vissa ligger direkt under iis. (.se), medans vissa ligger hos crystone, loopia mfl.

Dels är det drygt att inta ha alla samlade, sen är det onödigt dyrt att ha dem hos iis, då dem tar 270kr/år, vilket är långt över det dubbla.

Jag har förr om åren haft många domäner samlade hos loopia, och det har fungerat bra.
Funderar nu om jag ska flytta dem dit, men är även lite intresserad av FS Data.
Dels verkar FS Data hålla en väldigt hög standard, eller jag vet att dem hade det förr i tiden.
Sen har ju även FS Data ett riktigt lågt pris på sina .se domäner, har dock inte kollat att priset även gäller förnyelse.

Vart tycker ni mina domäner ska få bo?
Kasta in era erfarenheter och tips.
Det ända kravet jag har är att det ska fungera, och att dem sköter förnyelse, allt som rör domänen som webb, e-post etc, sköts via min vps.

Tack på förhand.
xciso är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-01-02, 14:42 #2
xciso xciso är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 569
xciso xciso är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 569
Har nu funderat och funderat.
Jag har vps hos GleSYS, och är grymt nöjd med dem.
Trodde faktiskt inte dem hade kvar domänregistreringar, men det hade dem faktiskt.
Det smidigaste vore ju då att lägga alla domäner hos dem. Nackdelen är tyvärr att dem är ganska dyra på domäner.

Funderar nu om jag ska lägga dem hos City Network, då min magkänsla säger att dem är bra och seriösa.

Det ända jag egentligen skulle behöva är ju just någon som har hand om registreringen, då jag även har egen dns server.
Fördelen med City är att dem är lite billigare, vilket gör en del när man har 20-30st domäner som ska förnyas.

Så med handen på hjärtat. Spelar det någon roll vart jag egentligen lägger dem, eftersom jag ändå ändrar namnservern till min egen.

Någon som har erfarenhet av City Network?
xciso är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-01-02, 14:44 #3
spajk spajk är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 637
spajk spajk är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 637
Jag har suttit i samma sits, har många domäner hos citynetwork och på binero. Har nu börjat flytta över alla till glesys. Delvis för att Citynetwork glömde fakturera domäner.
spajk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-01-02, 15:24 #4
laststorys avatar
laststory laststory är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2014
Inlägg: 685
laststory laststory är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
laststorys avatar
 
Reg.datum: Jul 2014
Inlägg: 685
Har erfarenhet från de flesta, använder ett större antal idag. Allt med Atomia (CN, Binero och resten av Online Group) kommer innebära strul utöver det vanliga men oftast bättre priser. CN är ett seriöst företag dock, inget snack om den saken.

Har tyvärr ingen given vinnare idag för hantering av .se och .nu-domäner.
laststory är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-01-03, 13:58 #5
fabians avatar
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 162
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
fabians avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 162
Glesys är grymt bra att ha att göra med. Jag har tidigare haft domäner hos Binero och Loopia men jag har fått fakturor för domäner som gått ut, fakturor för domäner som någon annan har registrerat, sedan har dom ibland inte fakturerat för en del domäner så dom har gått ut.

Binero har även tagit emot dubbelbetalning av ett gäng fakturor utan att säga till att dom blivit dubbelbetalda.

Glesys är exemplariska, snabba i kommunikationen, ger full kontroll över domänen och erbjuder dessutom riktigt bra hosting.
fabian är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:53.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017