Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


% klickar på Adsense?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-02-10, 10:31 #11
Nostra Nostra är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 116
Nostra Nostra är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 116
hehehe 3-30 % det är härliga siffror där. Men då är nog siterna typ uppbyggda enbart för klick och inte "normala" siter. Normal skulle jag väl vilja säga är 0.1 - 0.8 % beroende på hur bra reklam det är. Och behöver inget gnäll på vad jag säger om att siterna med 3-30 % är siter som byggts enbart för klick. Merparten är det som har dom siffrorna
Nostra är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-02-10, 21:50 #12
Bengts avatar
Bengt Bengt är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 667
Bengt Bengt är inte uppkopplad
Supermoderator
Bengts avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 667
Nostra: Jag tror du tänker webbplats nu, jag tänker sida och skrev också sida. Man kan naturligtvis räkna på vad hela Mattias webbplats skulle komma att ge som snitt på alla sidor - men det blir inte mycket lättare att ge ett vettigt besked ändå. Givetvis blir maxsiffran lägre och lägre ju fler sidor det handlar om.
Bengt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-02-11, 11:39 #13
Mickees avatar
Mickee Mickee är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 336
Mickee Mickee är inte uppkopplad
Flitig postare
Mickees avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 336
Bengt du skriver sida ja, men sen skriver du "tex forum". Och reffererar det som sida, vilket i mina ögon ser konstigt ut för jag förstår knappt alls i denna tråden när alla pratar om ctr men menar specifierar om dom menar enskilda sidor eller webbplatser forum eller vad.
Eller tänker jag väldigt konstigt just nu?

Sen tänkte jag även på en annan grej, om jag har två annonser på EN SIDA blir då CTR hälften av vad den hade varit om det bara hade varit en annons( om nu ingen klickar på annons2)

Mina webbplatser serlite olika ut
Men en engelsk jag har har CTR på 3-4%
När den svenska motsvarigheten till ligger och grännsar runt 1%
Vad som är lite kul med det är att CPM på den engelska sidan är över 3gånger så stor på den.

Sen har jag en del SIDOR(dvs sida i plural, sidor som inte har med varandra att göra) som ligger under 0,4% och har CPM långt under 1$

EDIT: stava på bakfylla. just. nu
Mickee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-02-12, 00:13 #14
Bengts avatar
Bengt Bengt är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 667
Bengt Bengt är inte uppkopplad
Supermoderator
Bengts avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 667
Citat:
Originally posted by Mickee@Feb 11 2006, 12:39
Bengt du skriver sida ja, men sen skriver du "tex forum". Och reffererar det som sida, vilket i mina ögon ser konstigt ut för jag förstår knappt alls i denna tråden när alla pratar om ctr men menar specifierar om dom menar enskilda sidor eller webbplatser forum eller vad.
Eller tänker jag väldigt konstigt just nu?
Forum: Oavsett vad vi talar om, ett helt stort forum eller ett forums förstasida enbart, så kan vi alltid glömma dem när vi talar om riktigt höga CTR. Jag nämnde det inom parentes närmast som exempel på vad som aldrig kan ge hög CTR.

För att återgå till vad denna tråd gäller:
Citat:
Finns det någon procentsats?
Så man vet om har helt kass klickfrekvens eller har bra klickfrekvens?
Det spelar ingen roll, som jag tidigare sagt, om man går in och mäter på en enskild sida eller om man mäter på en hel sajt. Får man inte veta typ, inriktning, kvalitet, marknadsföring av, storlek med mera på sajten så kan man omöjligt ge ett vettigt besked om detta.

(Sedan blev det en halvt OT diskussion om hur hög CTR kan bli. Självklart kan jag visa upp högst CTR om jag får välja en viss enskild sida, och då ligger det som sagt över 30%.)

/Bengt
Bengt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-02-12, 04:02 #15
Macckes avatar
Maccke Maccke är inte uppkopplad
VIP
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 1 857
Maccke Maccke är inte uppkopplad
VIP
Macckes avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 1 857
Tror inte det är bra att gå in för mycket på detaljer. Det är emot google TOS att diskutera sin CTR, intäker och liknande vad jag förstår.
Maccke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:41.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017