Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


"Stöd mig"-modell på blogg

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-06-13, 20:42 #1
ducedo ducedo är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 106
ducedo ducedo är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 106
Standard "Stöd mig"-modell på blogg

Jag följer en handfull amerikanska bloggar som kör den något transparenta "stöd mig"-modellen. Ett exempel är Ken Rockwell som i början av varje inlägg har en "Please help KenRockwell.com"-knapp och följande inledningstext:

Citat:
My biggest source of support for this free website is when you use those or any of these links when you get anything, regardless of the country in which you live. It helps me keep adding to this free website when you get your things through these links — but I receive nothing for my efforts if you buy elsewhere. Thanks for your support! Ken.
Klickar man på knappen eller länkarna i inlägget så kommer man till en länksamling bestående av affiliatelänkar till samtliga större butiker inom nischen.

Naturligtvis beror det på en mängd variabler men jag ändå nyfiken på din erfarenhet och tankar om det. Blir det mer lönsamt på så vis att trogna prenumeranter återvänder och klickar på en länk innan köp eller är risken att man snarare skrämmer bort läsarna så att de slutar klicka på länkarna?
ducedo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-06-13, 21:33 #2
Hjortens avatar
Hjorten Hjorten är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 415
Hjorten Hjorten är inte uppkopplad
Flitig postare
Hjortens avatar
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 415
Personligen skulle jag generellt inte handla via någon sådan länk. Sen kan man så klart välja att övertolka det hela till: Om ni inte stödjer mig nog så kommer jag lägga ner.
Hjorten är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:25.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017