Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Google Instant vs. SEO

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-09-28, 23:22 #1
kippex kippex är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 749
kippex kippex är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 749
Standard Google Instant vs. SEO

Meddelande raderat

Senast redigerad av kippex den 2011-01-23 klockan 18:29
kippex är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-28, 23:47 #2
Sweelys avatar
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 1 354
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Sweelys avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 1 354
Folk kommer aldrig sluta använda SEO.
Sweely är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-29, 04:36 #3
Alexs avatar
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 621
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
Alexs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 621
Jag tycker att Google Instant är rätt irriterande. Inte för att jag inte gillar förändring, utan för att jag istället inte hittar det jag letar efter. Den avbryter mig, och virrar in mig på andra spår.

Utan instant hittade jag alltid det jag sökte med en sökning på google, dels för att sökmotorn är så jäkla bra, dels för att jag vet hur man söker =). Nu blir det bara jobbigt.

Min förhoppning är att Google inser floppen och lägger ner experimentet innan de bestämmer sig för att ta det ännu mer live.
__________________
@Zn4rK - Börja blogga - Paintball i Göteborg
Det jag skriver är mina personliga åsikter och återspeglar inte vad WN eller andra företag jag representerar tycker.
Alex är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-29, 05:19 #4
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
Citat:
Ursprungligen postat av Alex Visa inlägg
Jag tycker att Google Instant är rätt irriterande. Inte för att jag inte gillar förändring, utan för att jag istället inte hittar det jag letar efter. Den avbryter mig, och virrar in mig på andra spår.

Utan instant hittade jag alltid det jag sökte med en sökning på google, dels för att sökmotorn är så jäkla bra, dels för att jag vet hur man söker =). Nu blir det bara jobbigt.

Min förhoppning är att Google inser floppen och lägger ner experimentet innan de bestämmer sig för att ta det ännu mer live.
Varför stänger du inte bara av Instant search, så är 'problemet' löst
WebboT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-29, 14:51 #5
Alexs avatar
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 621
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
Alexs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 621
Citat:
Ursprungligen postat av WebboT Visa inlägg
Varför stänger du inte bara av Instant search, så är 'problemet' löst
Det har jag gjort... Tyckte ändå att Instant var värdelöst. Kanske skulle skrivit det.
__________________
@Zn4rK - Börja blogga - Paintball i Göteborg
Det jag skriver är mina personliga åsikter och återspeglar inte vad WN eller andra företag jag representerar tycker.
Alex är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-29, 15:33 #6
Webbdos avatar
Webbdo Webbdo är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 63
Webbdo Webbdo är inte uppkopplad
Medlem
Webbdos avatar
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 63
Jag håller inte med någon av er!
Ser hela detta som positivt för alla användare som inte är webmasters och det är ju en del . Alla är inte vana "sökare" som vi, som vet hur Google fungerar och hur man söker för att hitta till exakt det man vill åt. Men det kan man göra nu med Google Instans då förslag kommer upp.

Innan (och nu till en viss del) kunde man optimera en enda sida för 3-4 sökord. Nu är det bättre att dra ner på dessa sökord och köra med 1-2 samt längre sökmeningar. Detta gör att sökningarna blir mer exakta och att användaren kommer direkt till det han/hon söker...
Webbdo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-29, 16:54 #7
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Alex Visa inlägg
Det har jag gjort... Tyckte ändå att Instant var värdelöst. Kanske skulle skrivit det.
Håller med dig helt och hållet.

Citat:
Ursprungligen postat av Webbdo Visa inlägg
Ser hela detta som positivt för alla användare som inte är webmasters och det är ju en del . Alla är inte vana "sökare" som vi, som vet hur Google fungerar och hur man söker för att hitta till exakt det man vill åt.
Förstår inte riktigt vad det har med saken att göra om man är webmaster eller inte. Det enda som skiljer sig är väl att man söker särskilt på egna sajter och gör lite specialsökningar som är relaterade till det. Annars är de flesta vana Google-sökare idag och åtskilliga tusen använder Google i jobbet även om de inte arbetar inom IT-sektorn. Mina bekanta som inte arbetar med IT söker i princip likadant som jag själv gör.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2010-09-29 klockan 17:00
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-29, 17:32 #8
Kaugesaar Kaugesaar är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 159
Kaugesaar Kaugesaar är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 159
Först och främst innebär det ingen död eller något för seo, tror man det bör man kanske fråga sig själv om man bör syssla med SEO överhuvudtaget. Om man nu själv irriterar sig på funktionen går den att stänga av för jag tvivlar extremt mycket på att google själva inom det närmsta kommer sluta erbjuda funktionen.

Jag tänka mig att google har utfört några enorma tester som dom alltid gör innan dom lanserar en sådan här sak som i detta fallet påverkar gränssnittet så extremt. Slutsaten av testerna bör då ha visat en positiv bild utav google instant.

Sedan kanske det kan vara viktigt att poängtera att vi är en grupp människor som är vana med att arbeta med datorer och när vi skriver kollar vi oftast direkt på skärmen. Väldigt många folk har såklart inte denna känsla så en del utav poängen med google instant borde försvinna när mer ovana istället kollar direkt ner på tagentbordet och hinner skriva in hela sin sökfrös utan att märka av att sökresultatet förändras i realtid.

Och hur många till en början lekte inte bara runt med funktionen till att slut inse att man sitter där med 20 olika-tabbar öppnade med något som verkligen inte från början var ute efter, det är lite som en motsvarighet till Wikipedia Syndorme. Sedan tror jag det är så att 23% av alla sökningar kommer direkt ifrån någon sort av toolbar där alltså google instant inte kan påverka.

Google instant tror jag är ett resultat utav den hårda press t ex Microsoft (Bing) idag börjar sätta, det räcker kanske inte snart längre med att endast uppdatera en algoritm som en vanlig människa inte märker av mer än att resultatet kanske påverkas något marginellt. Utan man måste även våga komma med något nytt.

Det enda jag tror google instant påverkar i stora drag är antal annonsvisningar för adwords man kommer på en del sökord få en betydligt lägre ctr eftersom visningarna kommer bli så mycket fler.

Senast redigerad av Kaugesaar den 2010-09-29 klockan 17:36
Kaugesaar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-29, 20:32 #9
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Självfallet försvinner inte vikten av SEO. Vet inte riktigt om Bing satt någon hård press? De har väl inte tagit in något direkt? Var ett tag sedan jag såg några siffror nu iofs.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-29, 23:41 #10
kippex kippex är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 749
kippex kippex är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 749
Meddelande raderat

Senast redigerad av kippex den 2011-01-23 klockan 18:29
kippex är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:30.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017