Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Poker populärt

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-01-29, 19:02 #1
Ingos avatar
Ingo Ingo är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 478
Ingo Ingo är inte uppkopplad
Supermoderator
Ingos avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 478
Partypoker.com heter världens största pokersajt som har över över 5 miljoner användare och som nu förbereder en börsnotering. Tack vare noteringen beräknar man att dra in minst 30 friska miljarder. Företaget bakom sajten heter Party Gaming som ägs av ett antal privatpersoner och har sin bas i Gibraltar. Poker på nätet har på kort tid blivit otroligt populärt och det öppnas hela tiden nya sajter på nätet, många företag vill med andra ord ta del av spelarnas pengar som generar stora inkomster.

Källa: Di.se
Ingo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-29, 19:08 #2
Tobias Turesson Tobias Turesson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 1 336
Tobias Turesson Tobias Turesson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 1 336
Stora pengar i poker.
Tobias Turesson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-29, 20:33 #3
Ingos avatar
Ingo Ingo är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 478
Ingo Ingo är inte uppkopplad
Supermoderator
Ingos avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 478
Ja poker har verkligen blivit stort, som drar in mycket pengar och folk på dessa sajter. Nu är väl bara frågan vad nästa stora grej på nätet blir, någon som vågar gissa?
Ingo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-29, 20:45 #4
Tobias Turesson Tobias Turesson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 1 336
Tobias Turesson Tobias Turesson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 1 336
Det jag tror kommer bli stort är att köpa/hyra filmer direkt över nätet som man kan se i datorn.
Visserligen finns detta redan men nu menar jag när alla filmer finns i en och samma databas.
Tobias Turesson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-29, 22:24 #5
Saints avatar
Saint Saint är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 649
Saint Saint är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Saints avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 649
jag tror att utbildning via webben kommer att växa så fort folk får lite bättre linor från comhem...
Saint är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-29, 22:26 #6
Ingos avatar
Ingo Ingo är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 478
Ingo Ingo är inte uppkopplad
Supermoderator
Ingos avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 478
Citat:
Originally posted by Saint@Jan 29 2005, 23:24
jag tror att utbildning via webben kommer att växa så fort folk får lite bättre linor från comhem...
Okej, vad för utbildningar tänker du på?
Ingo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-29, 22:50 #7
Tobias Turesson Tobias Turesson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 1 336
Tobias Turesson Tobias Turesson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 1 336
Mm, det är rätt intressant. Det kommer nog komma riktigt bra system osv så folk verkligen kan lära sig över nätet. Mest handlar det väl om riktigt ordentligt kursmatrial till webben, olika support möjligheter kommer nog finnas snart.
Tobias Turesson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-29, 23:05 #8
Björn Björn är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 224
Björn Björn är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 224
Citat:
Originally posted by Tobias Turesson@Jan 29 2005, 23:50
Mm, det är rätt intressant. Det kommer nog komma riktigt bra system osv så folk verkligen kan lära sig över nätet. Mest handlar det väl om riktigt ordentligt kursmatrial till webben, olika support möjligheter kommer nog finnas snart.
Många stora universitet har redan distansutbildningar (har länge haft) som mestadels bedrivs över nätet.
men faktum kvarstår:
1 - man måste läsa riktiga böcker, för alla finns inte som digitala versioner, och det är inte så lätt att läsa 900 sidor på burken.
2 - tentamen måste förläggas fysiskt, annars finns den ingen möjlighet att vidimera kunskapen.
3 - det viktiga är inte hur systemet är uppbyggt, utan vilka skolor (med högt rykte) som kan skapa konkurrenskraftiga utbildningar, där arbetsmarknaden litar på resultatet. (vem vill plugga utan att det skulle ge nåt på pappret, ? isf kan man lika gärna egenstureta)...
4 - det finns massor av fler problem i den storleken.

konklution: jag tror inte det kommer bli nån "nästa grej"...
Björn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-29, 23:37 #9
Tobias Turesson Tobias Turesson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 1 336
Tobias Turesson Tobias Turesson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 1 336
Citat:
Ursprungligen postat av Björn
Citat:
Ursprungligen postat av Tobias Turesson
Mm, det är rätt intressant. Det kommer nog komma riktigt bra system osv så folk verkligen kan lära sig över nätet. Mest handlar det väl om riktigt ordentligt kursmatrial till webben, olika support möjligheter kommer nog finnas snart.
Många stora universitet har redan distansutbildningar (har länge haft) som mestadels bedrivs över nätet.
men faktum kvarstår:
1 - man måste läsa riktiga böcker, för alla finns inte som digitala versioner, och det är inte så lätt att läsa 900 sidor på burken.
2 - tentamen måste förläggas fysiskt, annars finns den ingen möjlighet att vidimera kunskapen.
3 - det viktiga är inte hur systemet är uppbyggt, utan vilka skolor (med högt rykte) som kan skapa konkurrenskraftiga utbildningar, där arbetsmarknaden litar på resultatet. (vem vill plugga utan att det skulle ge nåt på pappret, ? isf kan man lika gärna egenstureta)...
4 - det finns massor av fler problem i den storleken.

konklution: jag tror inte det kommer bli nån "nästa grej"...
Tror det kan funka riktigt bra, man köper en kurs detta vill jag lära mig.
Allt kursmatrial och hjälp finns i deras system, man kan få bra hjälp och man blir testad när man vill.
Sedan för att kunna tenta ämnet så kommer man väl och tentar av det helt enkelt.

Tror idag är det rätt svårt att få hjälp över mail tex, och eftersom allt kursmatrial inte finns i systemen så blir det svårare.

Tror mkt folk är intresserade av detta, sedan ska det ju vara svårt så folk förstår att betygen är bra att ha.
Tobias Turesson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-30, 15:16 #10
hubberts avatar
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 1 885
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
hubberts avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 1 885
Tja
Att läsa riktiga böcker är väl inget problem för en distansutbildning via nätet.
Ser en stor framtid på sikt i utbildning via nätet.
Med som Saint säger bättre och snabbare linor öppnas fantasiska möjligheter.

Du kan via webbkameror både lyssna på en föreläsare och själv tillsammans med de andra kursdeltagarna delta i diskussioner ge kommentarer, ställa frågor etc. Muntliga tentamen går ju utmärkt att genomföra då.

Du kan på skärmen hemma följa detaljerade händelseförlopp som ex operation i instruktionssyfte (förekommer redan har jag för mig) - Eller varför inte lära dig hur du själv reparerar din bil?

Att du sedan någon gång måste åka in för prov etc är ingen större begränsning. Jämfört med att under varje dag behöva ta dig till en utbildningslokal. Trots allt bor de flesta människorna utanför storstäderna och utbildningsorterna.

Sedan kan man fundera över vad avsaknaden av fysiska kurskamrater gör för inlärningen och den mentala statusen. Men det är en annan diskussion.
hubbert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:02.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017