Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Blondinbella har fler besökare än Lunarstorm

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-02-03, 19:35 #21
hubberts avatar
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 1 885
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
hubberts avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 1 885
BoiSaren > Du verkar tillhöra den där kategorin som försöker och försöker göra något för att tjäna pengar eller lyckas men saknar initiativförmåga och uthållighet för att dra det iland.
Lite stil med de som frågar här i forumet, ”hur tjänar jag pengar snabbt på nätet?”

Då för att ta itu med dina egna känslor av att inte räcka till så ger du dig på andra som lyckats.
Du är faktiskt något av den värsta sortens människor. De som inte kan hitta på något på egen hand men som öser galla över de som lyckas.
hubbert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-03, 19:49 #22
Charlie Charlie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 701
Charlie Charlie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 701
Är det bara jag som tycker att det här säger mer om Lunarstorm än om Blondinbella?
Dessutom verkar hennes bolag vara dåligt på att profitera på besökarna eftersom Lunarstorm lär dra in betydligt mer än så för att kunna överleva.

Edit: Lunarstorms besökare är medlemmar vilket gör att de kan använda segmentering -> Högre CPC / CPM.
Å andra sidan är Blondinbellas målgrupp redan så pass nischad att det inte borde vara några problem. Snarare en fördel.
Charlie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-03, 19:58 #23
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Originally posted by hubbert@Feb 3 2009, 20:35
BoiSaren > Du verkar tillhöra den där kategorin som försöker och försöker göra något för att tjäna pengar eller lyckas men saknar initiativförmåga och uthållighet för att dra det iland.
Lite stil med de som frågar här i forumet, ”hur tjänar jag pengar snabbt på nätet?”
Då för att ta itu med dina egna känslor av att inte räcka till så ger du dig på andra som lyckats.
Du är faktiskt något av den värsta sortens människor. De som inte kan hitta på något på egen hand men som öser galla över de som lyckas.
Jag vet inte om din kommentar skulle klassas som mycket bättre? Det går faktiskt alldeles utmärkt att tjäna mycket pengar utan att göra något gott för en enda levande varelse utom sig själv. Nu menar jag dock inget om Blondinbella då jag inte vet mycket om henne.

Lunarstorm har varit på väg utför länge medan Blondinbella skjutit i höjden som ett skott så jämförelsen däremellan kanske blir lite intetsägande. Imponerande siffror oavsett, särskilt med tanke på att det är en blogg.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-03, 20:18 #24
BoISaren BoISaren är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 339
BoISaren BoISaren är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 339
Citat:
Originally posted by hubbert@Feb 3 2009, 19:35
BoiSaren > Du verkar tillhöra den där kategorin som försöker och försöker göra något för att tjäna pengar eller lyckas men saknar initiativförmåga och uthållighet för att dra det iland.
Lite stil med de som frågar här i forumet, ”hur tjänar jag pengar snabbt på nätet?”

Då för att ta itu med dina egna känslor av att inte räcka till så ger du dig på andra som lyckats.
Du är faktiskt något av den värsta sortens människor. De som inte kan hitta på något på egen hand men som öser galla över de som lyckas.

Vem påstår att jag inte tjänar pengar?

Även fast lunar minskat så kan man inte gnälla över ekonomin på företaget bakom Lunar, 60 miljoner, väldigt mycket mer än vad Blondinbella. Hennes mål är inte att hjälpa ungdomar, utan att tjäna pengar. Eftersom i hennes s.k. mål för 2009 är att tjäna mer pengar, skrev hon i ett inlägg när jag läste skiten.

Och tjänar man så pass mycket som hon skryter med, så skulle man kunna skänka lite till barnen i Afrika och liknande. Hjälporganisationer alltså. Annars förtjänar hon inte en plats i media.
BoISaren är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-03, 20:21 #25
Eclipse Eclipse är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 358
Eclipse Eclipse är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 358
Citat:
Skulle hon vara en trygghet? På TV ställdes hon till svar pga alkohol, sen ser man bilder på henne varje vecka när hon dricker alkohol. I TV´n sa hon att hon drack en gång i månaden eller var det var.
> Skulle hon vara en trygghet?

Nej, men du läser ju selektivt! :-)

Reklam handlar om trygghet. Om Blondinbella säger eller gör en viss sak, eller har en tröja med ett visst märke, då är det en trygghet för målgruppen att också ha en lika dan handväska eller tröja eller vad det nu är.

Det kallas identifiering. Målgruppen kan identifiera sig.

Målgruppen känner en trygghet i att ha en viss tröja. På detta viset "vägleder" Blondinbella ungdomarna till bättre självförtroende, till bättre trygghet. Till ett tryggare liv utan överraskningar.

Du skulle läsa lite reklamkunskap! Det är intressant faktiskt! Det finns både på skola, men även i böcker.

Varför tabbar Coca Cola sig när dom mesar ut med Zero, lightcola med mera? Varför kan inte WESC inte göra dyra kläder och tjäna pengar? Jo, för dom gör billiga kläder som kiddsen går om kring med. Vem vill betala 4.000:- för en tunn jacka när kiddsen pyntar 100 spänn för en tröja?

Varför borde SonyEricsson sälja mobiler under olika märken? Ett som kostar lite, ett som kostar mycket?

Varför säljter Toyota bilar under annat namn, Lexus?

Varför kan parfym på NK inte kosta 50 spänn utan måste kosta 700 spänn? Jo, för om det kostade 50 spänn skulle ingen köpa det.

***
Allt detta handlar om att bygga och vårda ett varumärke. Reklam. Identifiering. Man vill tillhöra ett visst segment. Ingen person vill tillhöra "allmänheten". Det är samma sak som ingen alls.

Man vill tillhöra en grupp, en identifiering. Man ska kunna identifiera sig med sin målgrupp, med sina likasinnade.

Reklam är mycket intressant! Livet består av olika val, och det är ingen slump.

***
I sak kan jag hålla med om att Blondinbellas logg är ... ja, typ rätt tråkig. Men det är rätt ointressant. Hennes blogg är intressant för målgruppen och det är det viktiga.

Kanske ni som vill "tjäna pengar på nätet" ska börja med att identifiera er målgrupp? Vet man inte vem man vänder sig till är det svårt att tjäna pengar...
Eclipse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-03, 20:24 #26
BoISaren BoISaren är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 339
BoISaren BoISaren är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 339
Citat:
Originally posted by Eclipse@Feb 3 2009, 20:21
Citat:
Skulle hon vara en trygghet? På TV ställdes hon till svar pga alkohol, sen ser man bilder på henne varje vecka när hon dricker alkohol. I TV´n sa hon att hon drack en gång i månaden eller var det var.
> Skulle hon vara en trygghet?

Nej, men du läser ju selektivt! :-)

Reklam handlar om trygghet. Om Blondinbella säger eller gör en viss sak, eller har en tröja med ett visst märke, då är det en trygghet för målgruppen att också ha en lika dan handväska eller tröja eller vad det nu är.

Det kallas identifiering. Målgruppen kan identifiera sig.

Målgruppen känner en trygghet i att ha en viss tröja. På detta viset "vägleder" Blondinbella ungdomarna till bättre självförtroende, till bättre trygghet. Till ett tryggare liv utan överraskningar.

Du skulle läsa lite reklamkunskap! Det är intressant faktiskt! Det finns både på skola, men även i böcker.

Varför tabbar Coca Cola sig när dom mesar ut med Zero, lightcola med mera? Varför kan inte WESC inte göra dyra kläder och tjäna pengar? Jo, för dom gör billiga kläder som kiddsen går om kring med. Vem vill betala 4.000:- för en tunn jacka när kiddsen pyntar 100 spänn för en tröja?

Varför borde SonyEricsson sälja mobiler under olika märken? Ett som kostar lite, ett som kostar mycket?

Varför säljter Toyota bilar under annat namn, Lexus?

Varför kan parfym på NK inte kosta 50 spänn utan måste kosta 700 spänn? Jo, för om det kostade 50 spänn skulle ingen köpa det.

***
Allt detta handlar om att bygga och vårda ett varumärke. Reklam. Identifiering. Man vill tillhöra ett visst segment. Ingen person vill tillhöra "allmänheten". Det är samma sak som ingen alls.

Man vill tillhöra en grupp, en identifiering. Man ska kunna identifiera sig med sin målgrupp, med sina likasinnade.

Reklam är mycket intressant! Livet består av olika val, och det är ingen slump.

***
I sak kan jag hålla med om att Blondinbellas logg är ... ja, typ rätt tråkig. Men det är rätt ointressant. Hennes blogg är intressant för målgruppen och det är det viktiga.

Kanske ni som vill "tjäna pengar på nätet" ska börja med att identifiera er målgrupp? Vet man inte vem man vänder sig till är det svårt att tjäna pengar...

Jag har gått media och där läste vi mycket reklam. Ska jag berätta en hemlighet? Varje gång hon skriver typ "Nu har jag varit och klippt mig på annicas frisör (eller ngt liknande)" så får hon pengar för det. Lite patetiskt.

Sen bölar hon ut i tidningen när hon får en flaska uppkörd mellan benen.
BoISaren är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-03, 20:25 #27
studiox studiox är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 1 356
studiox studiox är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 1 356
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Citat:
Ursprungligen postat av icehole
hon är känd för att hon är en blondin som 14-åringar tycker är snygg och har en så kallad blogg där det enda hon gör är att skriva om meningslöst skit samt produkter som hon får betalt för att nämna.
men visst, hade jag fått 300 000 i månaden för att göra samma sak hade jag gjort det utan att blinka
Du glömde BMW`n hon tjatat om i flera månader.
Hade hon skänkt lite pengar till afrika osv osv, där dom lider, så hade jag uppskattat henne. Just nu är hon en liten fjortis som jag hade spräckt pannbenet på om jag hade sett henne. Gillar inte henne någonstans....
Hon skryter att hon driver ett meningslöst AB.
Såja lugn och fin. Tror inte det är att rekommendera att formulera sig så om hon någon gång faktiskt skulle råka ut för en olycka...

Hade hon inte haft ett AB hade knappast G life kunnat gå in som delägare och vi hade haft lättare att verifiera hennes inkomstuppgifter, så där kan man väl inte säga annat att det var både lyckat och meningsfullt.

Hela blogg-infernot som helt plötsligt erövrat världen precis som myspace/facebook gjorde innan och kanske twitter gör efter är bara en virtuell bakmaskin - Om folk är tillräckligt gamla här för att komma ihåg den :-)

Teknikintresserade, som det kanske, eller kanske inte finns en överrepresentation av här har ju en förmåga att inte starta AB, för de inte vet hur man gör :-)
studiox är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-03, 20:28 #28
BoISaren BoISaren är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 339
BoISaren BoISaren är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 339
Citat:
Ursprungligen postat av studiox
Citat:
Originally posted by -BoISaren@Feb 3 2009, 20:03
Citat:
Ursprungligen postat av icehole
hon är känd för att hon är en blondin som 14-åringar tycker är snygg och har en så kallad blogg där det enda hon gör är att skriva om meningslöst skit samt produkter som hon får betalt för att nämna.
men visst, hade jag fått 300 000 i månaden för att göra samma sak hade jag gjort det utan att blinka
Du glömde BMW`n hon tjatat om i flera månader.
Hade hon skänkt lite pengar till afrika osv osv, där dom lider, så hade jag uppskattat henne. Just nu är hon en liten fjortis som jag hade spräckt pannbenet på om jag hade sett henne. Gillar inte henne någonstans....
Hon skryter att hon driver ett meningslöst AB.


Såja lugn och fin. Tror inte det är att rekommendera att formulera sig så om hon någon gång faktiskt skulle råka ut för en olycka...

Hade hon inte haft ett AB hade knappast G life kunnat gå in som delägare och vi hade haft lättare att verifiera hennes inkomstuppgifter, så där kan man väl inte säga annat att det var både lyckat och meningsfullt.

Hela blogg-infernot som helt plötsligt erövrat världen precis som myspace/facebook gjorde innan och kanske twitter gör efter är bara en virtuell bakmaskin - Om folk är tillräckligt gamla här för att komma ihåg den :-)

Teknikintresserade, som det kanske, eller kanske inte finns en överrepresentation av här har ju en förmåga att inte starta AB, för de inte vet hur man gör :-)

Mja, jag är lugn. När folket växer upp (typ 16-18 år) så kanske dom förstår att hon är totalt meningslös.

Jag VET att hon har ett AB, men vad är det att skryta om?

Nu lämnar jag tråden.

Citat:
Hennes mål inför 2009:
1. Ta körkort och köpa en BMW Z4
2. Bli mer ekonomisk och äta mer hemma
3. Bli bättre på att städa och hålla ordning
4. Bli mer rak mot andra människor
5. Ha mer kvalitetstid med mina vänner
6. Flytta till en gemensam lägenhet med Nils
7. Fokusera på skolan så gott det går
8. Leva sundare - Alltså inte stressa lika mycket
9. Tjäna enormt mycket pengar
10. Vinna Lets Dance med Jonathan Näslund
Bli mer ekonomisk? Så ska hon tjäna en BMW Z4. Skrattretande.

Nu lämnar jag tråden.
BoISaren är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-03, 20:34 #29
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
Citat:
Originally posted by BoISaren@Feb 3 2009, 14:24
Jag har gått media och där läste vi mycket reklam. Ska jag berätta en hemlighet? Varje gång hon skriver typ "Nu har jag varit och klippt mig på annicas frisör (eller ngt liknande)" så får hon pengar för det. Lite patetiskt.
Ni läste inte om "Guerrilla Marketing" på den där skolan? Blondinbella är nämligen ett lysande exempel hur man använder "Guerrilla Marketing".

Citat:
Originally posted by BoISaren@Feb 3 2009, 14:24
Sen bölar hon ut i tidningen när hon får en flaska uppkörd mellan benen.
Du har helt klart problem.
WebboT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-03, 20:37 #30
BoISaren BoISaren är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 339
BoISaren BoISaren är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 339
Citat:
Ursprungligen postat av WebboT
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Jag har gått media och där läste vi mycket reklam. Ska jag berätta en hemlighet? Varje gång hon skriver typ "Nu har jag varit och klippt mig på annicas frisör (eller ngt liknande)" så får hon pengar för det. Lite patetiskt.
Ni läste inte om "Guerrilla Marketing" på den där skolan? Blondinbella är nämligen ett lysande exempel hur man använder "Guerrilla Marketing".

Citat:
Originally posted by BoISaren@Feb 3 2009, 14:24
Sen bölar hon ut i tidningen när hon får en flaska uppkörd mellan benen.

Du har helt klart problem.
Faktiskt har jag inga problem. Nu lämnar jag den här tråden.
BoISaren är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:59.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017