Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Sajthotellet

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-08-25, 12:42 #31
Jockes avatar
Jocke Jocke är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 690
Jocke Jocke är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Jockes avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 690
Ja startade en ny tråd angående avregestreringar Avboka, aveställa..
Jocke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-25, 12:56 #32
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Citat:
Originally posted by Storen@Aug 25 2005, 12:17
Helt ok, men vad tror du dessa genererar i försäljning?
Jag hoppas på en ketcupeffekt, men vi har inte nått fram till att allt kommer på samma gång ännu
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-25, 12:58 #33
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Citat:
Originally posted by nomicon@Aug 25 2005, 12:26

Hmm.. ser ju galet ut att dom stavar webb med 2 b (som det ska vara på Svenska) men sedan med 1 b i meningen Snabb, Säker och stabil webhosting..
-Martin
Ser rätt galet ut med ordet "webbhosting" också...
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-25, 12:59 #34
nomicon nomicon är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 753
nomicon nomicon är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 753
Citat:
Ursprungligen postat av jonny
Citat:
Ursprungligen postat av nomicon
Hmm.. ser ju galet ut att dom stavar webb med 2 b (som det ska vara på Svenska) men sedan med 1 b i meningen Snabb, Säker och stabil webhosting..
-Martin
Ser rätt galet ut med ordet webbhosting också...
Well, webb på svenska stavas ju med 2 b? Så vad är galet
Antingen skriver man 'Webhosting' på alla ställen, eller 'webbhosting', ser fult och oseriöst om man
blandar de båda tycker jag.

-Martin
nomicon är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-25, 13:25 #35
Storens avatar
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 682
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Storens avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 682
Men "webbhosting" blir väl då svengelskt eller?
Storen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-25, 13:54 #36
nomicon nomicon är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 753
nomicon nomicon är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 753
Citat:
Originally posted by Storen@Aug 25 2005, 13:25
Men webbhosting blir väl då svengelskt eller?
Japp, tycker dock att det ser bättre ut att ett svenskt företag använder sig av 'webbhosting' istället för 'webhosting'. Sedan att blanda med båda dessa ord på en och samma sida är väl bedrövligt? :S
-Martin
nomicon är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-25, 13:59 #37
Storens avatar
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 682
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Storens avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 682
Hmm... ok, om rätt skall vara rätt då så bör man ju skriva "webbhusera".. eller nått
Storen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-25, 15:32 #38
RickardPs avatar
RickardP RickardP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 515
RickardP RickardP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
RickardPs avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 515
Jag beställde för några veckor sedan en domän på deras 1kr erbjudande det tog ca 1 vecka utan ett enda svar endast det automatiska order bekrfätelsen. Då mailade jag samt ringde upp dom men det ar upptaget så jag väntade sedan glömde bort det. efter ca 24 timmar så fick jag svar per mail och då stog det att min bestälning blev godkänd pga att personuppgifterna inte stämde med FOLKBOKFÖRINGEN.

I mitt fall är det så att jag bor inackorderad i Nyköping hos min storre brorsa för jag pluggar i Nyköping men är folkbokförd i Stjärnhov som ligger ca 7 mil ifrån nyköping.

Där började det som jag skulle vilja kalla den sämsta servicen jag någonsin varit med om när det gäller webbhotell i mina 8 års erfarenhet. Varför i helvete (ursäkta svärord men men) skulle ett webbhotell bry sig om folkbokföringen, visserligen så var ju erbjudandet så att det gäller erjbudandet 1 domännamn per person men varför i all världen sitta och kolla bokföringen och dessutom varför inte då skriva ett svar på beställningen att det ej gick igenom pga detta. Då hade jag tagit det, men nu när jag fick svar från dem att det inte gick igenom skrev jag svar och berättade mitt läge och då sa dom bara att det måste vara folkbokförings uppgifter. Så då tänkte jag att aja, spela roll jag beställer domänen med rätt uppgifter då da, men då var domänen redan uppköpt. Hur sannolikt är det att en domän blir uppköpt på ca 2 veckors tid som varit ledig i flera år. Jag tror fortfarande att det ansågs som en bra domän och någon i personalen köpte den eller någe.

Jag beställde nu en annan domän och det gick 2-3 veckor sedan kontaktade jag dem igen och då sa dom att eftersom jag redan beställt en gång med fel uppgifter så får man inte beställa en gång till på erbjudandet.

Detta tycker jag var dropen, jag hade gärna varit kund hos Sajthotellet men med denna service osv så nej.

Jag håller på just nu som säkert en del av er vet på att starta upp en eget Webbhotell och det kommer absolut inte ha denna dåliga service. Däremot som några diskuterat om det här med avsägning per post det är en ganska självklar sak pga vem sätter sig och betalar portot för ett brev som inte gäller ens egna saker. Alltså det finns säkert dom som gör men men.
RickardP är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-25, 16:30 #39
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 352
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 352
Vad är det för fel att neka någon en order eftersom personnr och folkbokföring inte stämmer? Tycker det är seriöst. Om jag skulle ta på mig kostnander för en kunds räkning så skulle jag också kolla upp kunden först. Stämmer inte allt så skulle jag neka.

Många tar detta med att bli nekade order, extra arbete med uppsägning, inga supportsvar osv för personligt. Brusar upp och svär ve och förbannelse över sin leverantör. Dock brukar man, om man tänker efter lite, förstå varför detta händer.

Det finns massor av kurser för "bättre kundrelation" men jag känner inte till någon kurs som tar upp detta med "bättre leverantörsrelation". Efter att börjar behandla mina leverantörer som jag behandlar mina kunder så har jag genom mina leverantörer fått nya kunder, bättre priser osv. ;-)

Ang domäner som blir huggna samtidigt som man själv beställer så har jag råkat ut för detta en gång för fem år sen. Beställde domänen genom ett webbhotel på fredag. Dom skulle ordna detta på måndag men någon annan gjorde det på söndag... sur blev jag. Misstänker inte webbhotelet utan jag använde olika tjänster på nätet för att kolla om domännamn var ledigt och jag misstänker någon där "lyssnade" eller så hade jag otur. Domänen som jag ville ha låg direkt ute för försäljning... :-(

/Janne
Jan Eriksson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-25, 16:50 #40
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Citat:
Originally posted by DeadC@Aug 25 2005, 15:32
Detta tycker jag var dropen, jag hade gärna varit kund hos Sajthotellet men med denna service osv så nej.
Jag håller på just nu som säkert en del av er vet på att starta upp en eget Webbhotell och det kommer absolut inte ha denna dåliga service. Däremot som några diskuterat om det här med avsägning per post det är en ganska självklar sak pga vem sätter sig och betalar portot för ett brev som inte gäller ens egna saker. Alltså det finns säkert dom som gör men men.
DeadC har tillsammans med sin kompanjon figurerat upprepade gånger här på WN. Vi har fått in beställningar från två personer som använder sig av namnservrarna för diurx.se (både dns1 och dns2 pekar på samma ip-adress, vilket inte är riktigt som det är tänkt). Den första personens beställningar anser vi röra sig om ett bedrägeriförsök; vi har dock val att inte polisanmäla detta efter att ha övervägt frågan. Även i DeadCs fall lämnades oriktiga uppgifter, varför ansökan avslogs och enligt §5.4 i kampanjvillkoren var erbjudandet förverkat.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:13.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017