Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Smyglanserat klädmärke

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-05-19, 16:45 #1
tdhs avatar
tdh tdh är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 150
tdh tdh är inte uppkopplad
Medlem
tdhs avatar
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 150
Skulle vilja ha synpunkter på vårt smyglanserade klädmärke Donkeys hemsida. Vänligen bortse från att det inte ligger produktbilder uppe överallt, de är på väg. Vad jag är ute efter är mer presentationen, om den känns användarvänlig och självklar och så vidare.

För den nyfikne så kan jag meddela att ytterligare en kollektionen, samt en handfull produkter i de båda befintliga, dyker upp under den kommande månaden.

Sidan finns som sagt smyglanserad på www.donkey.se

Tack på förhand!
tdh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-05-20, 19:19 #2
WizKid WizKid är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 618
WizKid WizKid är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 618
Ser mycket bra ut men jag har några synpunkter.

Gillar inte hur man skickas vidare när man går in på donkey.se. Varför inte göra det osynligt för besökaren när det går?

Varför har inte den vita varukorgen någon ram som allt annat på sidan?

Jag har inte lyckats hitta frakten på något ställe förutom när jag går till kassan. Borde stå i köpinfon (alltså mer specifikt än Postens avgifter) eller att man skriver det på varje produkt. För eftersom jag kan se det i kassan så måste det finnas sparat någotstans. Nu känns det som att man inte kommer få reda på frakten innan man hämtar ut eftersom du skrivit Postensavgifter.

Under Om Donkey så står det "Bakom Donkey står Cylinder Labs AB och Profilea Scandinavia - båda delägare i varumärket". Jag skulle vilja ha länka till dessa företag med mer info om dem. Cylinder Labs AB vet jag att det är ditt men om man söker efter Profilea Scandinavia så får man bara en träff och det är donkey.se.

Varför finns det en tillbaka knapp på http://www.donkey.se/ep1/kollektioner/ när knappen går till samma sida

Men allvarligast är att i både varukorgen och kassan så står det fel summa när man lägger till 2st exakt likadana saker i varukorgen. Det står bara summan för en av dem.

Så klaga lite på David nu
WizKid är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-05-21, 18:12 #3
N!cklas N!cklas är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 865
N!cklas N!cklas är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 865
Snyggt! En vild gissning att du sneglat på jensofsweden.com lite med tanke på de sirliga utsmyckningarna..?

Instämmer i WizKid's åsikter.

Skulle dessutom vilja se möjligheten att välja antal. Förvisso går det att lägga till samma vara flera ggr, men är det ett gäng/lag som vill köpa 8 likadana tröjor i samma storlek o färg så blir det ett j*kla knappande. Kanske det går att ändra antal i varukorgen när du blivit lite mer klar med shoppingsystemet..? Eller så räknar ni med att ingen vill ha mer än en vara av varje..?

Kanske man borde ha möjligheten att se den tröja man vill ha i rätt färger..?

Kanske ska stå lite mer om användandet av cookies? Läs mer här:
http://www.pts.se/Sidor/sida.asp?SectionId...20säger%20lagen?


..sen är jag personligen lite emot nya fönster som ska öppnas och stängas...
N!cklas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-05-22, 14:28 #4
willy10 willy10 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 25
willy10 willy10 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 25
Såg ok ut, kanske man borde göra sidan blir lite mer "säljande", För det är väll det som är tanken?
willy10 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-05-25, 10:56 #5
tdhs avatar
tdh tdh är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 150
tdh tdh är inte uppkopplad
Medlem
tdhs avatar
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 150
Tack för synpunkterna, alla. Svarar på några och tar till mig alla.

Citat:
Såg ok ut, kanske man borde göra sidan blir lite mer "säljande", För det är väll det som är tanken?
Ok, vad gör att den inte är "säljande" och har du förslag på hur man uppnår det?

Citat:
Snyggt! En vild gissning att du sneglat på jensofsweden.com lite med tanke på de sirliga utsmyckningarna..?
Nope, inte medvetet i alla fall. Skulle vara om ad:n är inspirerad, men det betvivlar jag starkt. I ärlighetens namn så är det ju inte världens mest ovanliga motiv.

Citat:
Skulle dessutom vilja se möjligheten att välja antal. Förvisso går det att lägga till samma vara flera ggr, men är det ett gäng/lag som vill köpa 8 likadana tröjor i samma storlek o färg så blir det ett j*kla knappande. Kanske det går att ändra antal i varukorgen när du blivit lite mer klar med shoppingsystemet..? Eller så räknar ni med att ingen vill ha mer än en vara av varje..?
Well, få köper fler än ett exemplar av varje tröja, även om kepsar kanske kan bli en annan femma framöver. Inget fel i att ha antalet ändå dock, skall se om vi inte kan lägga till det vid tillfälle.

Citat:
Kanske man borde ha möjligheten att se den tröja man vill ha i rätt färger..?
Det kommer, helt klart. Tidsfråga, kombinerat med inte alltför lyckade bilder, har gjort att vi inte jäktat med saken. Vi kommer dessutom ha en speciell sida för varje tröjmodell så att man kan titta på olika färger, på sömmarna, läsa av exakt hur stora de är och så vidare. Har man bra grejer kan man lika gärna stoltsera med det!

Citat:
..sen är jag personligen lite emot nya fönster som ska öppnas och stängas...
Var?

Citat:
Gillar inte hur man skickas vidare när man går in på donkey.se. Varför inte göra det osynligt för besökaren när det går?
Blev en snabblösning. Får se om vi "gör" något av det längre fram.

Citat:
Varför har inte den vita varukorgen någon ram som allt annat på sidan?
För att ad:n inte ville det, kort och gott.

Citat:
Under Om Donkey så står det "Bakom Donkey står Cylinder Labs AB och Profilea Scandinavia - båda delägare i varumärket". Jag skulle vilja ha länka till dessa företag med mer info om dem. Cylinder Labs AB vet jag att det är ditt men om man söker efter Profilea Scandinavia så får man bara en träff och det är donkey.se.
Profilea finns inte på webben...! Tänka sig va?

Citat:
Varför finns det en tillbaka knapp på http://www.donkey.se/ep1/kollektioner/ när knappen går till samma sida
Slarv. Skall bort. Tack.

Citat:
Men allvarligast är att i både varukorgen och kassan så står det fel summa när man lägger till 2st exakt likadana saker i varukorgen. Det står bara summan för en av dem.
Ajdå, det var lite värre. Skall också bort.
tdh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-05-25, 12:06 #6
willy10 willy10 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 25
willy10 willy10 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 25
En sak för att göra kläderna lite mer "säljande" är att Ni kanske skulle kunna sätta på kläderna på ett par kaxiga "modeller" och knäppa ett par fina bilder och sen göra ett bildspel av det, kanske i flash?
Tror jag nog skulle kunna vara en lysande idé. Eller?
willy10 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-05-25, 13:10 #7
N!cklas N!cklas är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 865
N!cklas N!cklas är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 865
Citat:
Originally posted by tdh@May 25 2004, 07:56
Citat:
..sen är jag personligen lite emot nya fönster som ska öppnas och stängas...
Var?
Så fort man vill titta lite närmare på en artikel öppnas ett nytt fönster... (javascriptopUpSetSize)
N!cklas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-05-25, 13:24 #8
tdhs avatar
tdh tdh är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 150
tdh tdh är inte uppkopplad
Medlem
tdhs avatar
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 150
Citat:
Så fort man vill titta lite närmare på en artikel öppnas ett nytt fönster... (javascriptopUpSetSize)
Ah, ja, förstås. Det skall bort längre fram. Tidsbrist.

Citat:
En sak för att göra kläderna lite mer "säljande" är att Ni kanske skulle kunna sätta på kläderna på ett par kaxiga "modeller" och knäppa ett par fina bilder och sen göra ett bildspel av det, kanske i flash?
Tror jag nog skulle kunna vara en lysande idé. Eller?
Mycket bra idé, skall se över det framöver. Tack för tipset!
tdh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-06-10, 11:40 #9
hyperflys avatar
hyperfly hyperfly är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 361
hyperfly hyperfly är inte uppkopplad
Flitig postare
hyperflys avatar
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 361
Är ju jag, men 250 och 200kr för en tshirt som känns reklamaktig?
Annars ser sidan bra ut, fast blir inte direkt köpsugen av all dysterhet i det svarta..
Färger brukar ju få fram köplusten annars.
hyperfly är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-06-11, 10:33 #10
tdhs avatar
tdh tdh är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 150
tdh tdh är inte uppkopplad
Medlem
tdhs avatar
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 150
Citat:
Är ju jag, men 250 och 200kr för en tshirt som känns reklamaktig?
Någon/några du tänker speciellt på? För just den typen av feedback har vi inte alls fått från vare sig testgrupper eller kunder...
tdh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:28.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017