Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Nya forum på WN

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-06-24, 18:07 #11
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Ändrade reglerna till att försöka begränsa irrelevanta inlägg i trådarna, snarare än att förhindra diskussion. Vad som kan anses vara av allmänt intresse kan måhända behöva preciseras närmare, men för nu tror jag det bör duga.

Angående i vilket kategori de hamnat så ser jag samarbetspartner som lite felplacerat jag med. Men jag kände mig tvungen att lägga det i samma som "Förmedling av jobb och tjänster" där man med jämna mellanrum får radera sådana trådar. För länkbyten tycker jag utan tvekan att det faller under marknadsföring, även om det ofta är specifikt sökmotoroptimering.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-24, 22:17 #12
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Jag tycker förvisso att även förmedling av jobb & tjänster är placerat i fel kategori, det borde vara närmare marknadsföring och kommers, det också. De ligger båda närmare det affärsmässiga än det tekniska.

Kanske kategorierna själva borde byta namn från "Marknadsföring & Kommers" till "Affärsmässigt" eller "Affärer".

Man skulle kunna tänka sig att Länkbyten passar direkt under "köp & Sälj" för där finns det kategorin "Annonsplats köpes" vilket jag ser som att de hör ihop. Man skulle kunna tänka sig att kategorin "Affärsmässigt" är den teoretiska diskussionen om affärer, men att om man kommer ned till konkreta affärer mellan medlemmar så ska alla sådana ämnen hamna under "köp & Sälj" ochdå skulle även "Samarbetspartner sökes" respektive "länkbyten" passa i den kategorin.

Kategorin "Webbutveckling & webbhotell" borde kanske heta "Utveckling, Förvaltning, Teknik och Drift"

Vidare tycker jag att kategorin "WN" borde tas bort och de grupper som fins däri ska ligga under kategorin "Allmänt", det är ju regler respektive Diskutera WN, och det är ju direkt "Allmänt" om hela forumet i högsta grad.


Sammanfattning av mitt förslag till helt ny indelning i kategorier:

Allmänt & Regler- Nyheter, om forumet som sådant, med regler, diskussion om WN
Affärsmässighet & Avtal- Teoretiska diskussioner om affärer i allmänhet, marknadsföring, avtal, ehandel, kommers
Utveckling & Förvaltning - Programmeringsfrågor, webbdesign, vilka program ska man använda m.m.
Teknik & Drift - Hårdvarufrågor, webbhotell, hur driftar man på webbhotell m.m.
Köp & Sälj alt. Samarbeten, Produkter & Tjänster - Konkreta affärer mellan medlemmar, samarbeten, länkbyten, annonsplatser, förmedling av jobb & tjänster


Vidare anser jag det skulle vara intressant att se en nivå under "Köp & Sälj" med konkreta affärstips i form av att man skriver om produkter/Tjänster man saknar på marknaden, kanske konkreta Trender, förändring av köpmönster, så att de som ser ett behov hos marknaden kan tipsa de som har ehandelsverksamhet om.

Senast redigerad av Conny Westh den 2010-06-26 klockan 21:16
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-26, 10:23 #13
hundservers avatar
hundserver hundserver är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 905
hundserver hundserver är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
hundservers avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 905
Varför inte låta trådskaparen själv få behörighet att rensa, Låsa/låsa upp sina egna inlägg?
hundserver är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:48.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017