Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Bästa annonseringssättet för en resesida

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-09-20, 01:58 #1
AndreasB AndreasB är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 92
AndreasB AndreasB är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 92
Standard Bästa annonseringssättet för en resesida

Jag har nu efter ett antal år äntligen fått ihop en peng som jag kan satsa på annonsering och undrar nu vad som ger mest utdelning för pengarna? Jag kan tänka mig att annonsera för någonstans mellan 5000 och 10000kr.

Jag har använt Adsense med bra resultat men funderar på om det skulle ge mer att annonsera i någon/några av de etablerade resetidningarna (pappersvarianten)? Vilka alternativ finns det som kanske ger bättre resultat? De jag kommer på nu är:

- Pumpa in mer pengar på Google Adsense
- Betalda blogginlägg
- Anordna en tävling
- Köpa reklam direkt från ett antal resesidor. Dvs ej via Google Adsense.
- Resetidningar
- Lokalpress

Ni som har varit i min situation, vilken annonsform ger mest för pengarna?
AndreasB är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-20, 09:23 #2
spajk spajk är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 637
spajk spajk är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 637
Resetidningar ger inte så mycket och är sjukt svårt att mäta om du får någon ROI öht.
Samma gäller lokalpress.

Jag tycker att du ska köpa reklam på befintliga resesidor.
Släng in lite pengar på Google Adsense, köp de billigaste orden så får du fler besökare per peng.

Anordna en tävling kan vara en kul grej, be folk skriva ett blogginlägg eller något hos dig. Be dem sprida sitt inlägg till sina vänner och vänners bekanta. Den som har fått flest unika hits till den sidan vinner en ipod. Då får du kanske ett gäng personer som kommer göra allt för att få ut din sida till sina vänner och vänners vänner.

Betalda blogginlägg kan också vara en idé, däremot så är det rätt dyrt om du ska ha få det på någon vettig blogg.

Kör lite guerilla marknadsföring, ut och häng banderoller, klistermärken, post its, tryck upp ett gäng visitkort från vistaprint (de man brukar få gratis), skriv webbadressen och något kryptiskt, sen sprid dem.
spajk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-20, 11:13 #3
AndreasB AndreasB är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 92
AndreasB AndreasB är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 92
Citat:
Ursprungligen postat av spajk Visa inlägg
Resetidningar ger inte så mycket och är sjukt svårt att mäta om du får någon ROI öht.
Samma gäller lokalpress.

Jag tycker att du ska köpa reklam på befintliga resesidor.
Släng in lite pengar på Google Adsense, köp de billigaste orden så får du fler besökare per peng.

Anordna en tävling kan vara en kul grej, be folk skriva ett blogginlägg eller något hos dig. Be dem sprida sitt inlägg till sina vänner och vänners bekanta. Den som har fått flest unika hits till den sidan vinner en ipod. Då får du kanske ett gäng personer som kommer göra allt för att få ut din sida till sina vänner och vänners vänner.

Betalda blogginlägg kan också vara en idé, däremot så är det rätt dyrt om du ska ha få det på någon vettig blogg.

Kör lite guerilla marknadsföring, ut och häng banderoller, klistermärken, post its, tryck upp ett gäng visitkort från vistaprint (de man brukar få gratis), skriv webbadressen och något kryptiskt, sen sprid dem.
Tack för dina kommentarer! Då vet jag att jag inte ska satsa på papperstidningar. Det är precis som du säger mkt svårt att följa upp.

Jag har tidigare kört med tävlingar och jag tycker själv att det är roligt att ge tillbaka något till mina användare. Mycket bra idé att de ska skriva ngt och den med flest unika hits vinner! Den ska jag ta till mig och använda någon gång.

Det verkar som att jag ska köra vidare med Google och lite guerilla marknadsföring. Jag har tidigare testat på det genom att göra egna visitkort men det är svårt att följa upp samt att det kändes lite fattigt med egengjorda visitkort så jag ska kanske satsa en peng på att trycka upp "riktiga". Hur menar du med banderoll? Är inte de sjukt dyra att tillverka?
AndreasB är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-20, 16:19 #4
spajk spajk är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 637
spajk spajk är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 637
Ptja, du kan ju göra olika sorters banderoller, gör det enkelt och kör på ett vitt lakan, sprayburk. Handlar om att göra det så billigt som möjligt och att så många som möjligt ser det.

Iaf, vistaprint är ju riktiga visitkort, gratis. Tror att du måste ha deras logga med iaf. Men kan ju vara värt? Läs lite i tråden som jag skapade här om veckorna där jag uppmanade medlemmarna här att tipsa om deras bästa gerillamarknadsföring. http://www.wn.se/t1043507.html
spajk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-20, 16:27 #5
AndreasB AndreasB är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 92
AndreasB AndreasB är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 92
Jag hittade faktiskt den tidigare idag. Mycket bra och rolig tråd!
AndreasB är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:33.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017