Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Synpunkter önskas

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-05-29, 00:32 #1
PKazes avatar
PKaze PKaze är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 287
PKaze PKaze är inte uppkopplad
Medlem
PKazes avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 287
Jag skulle vilja ha synpunkter och feedback på http://valutakurser.net

Flera valutakurser kommer att läggas till senare (har de 40 vanligaste/största nu). Det är själva utseendet och funktionen jag vill ha feedback på.

/Peter
PKaze är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-05-29, 07:29 #2
Decibels avatar
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 413
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Decibels avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 413
Jag tycker brytningen mellan raderna är lite för grov där olika länders valuta presenteras, istället för så mörk grå, prova istället med t.ex. #EFEDED eller liknande ljusgrå, du kommer se stor skillnad.
Sätt även en left-padding på t.ex. 1px , så slipper texten hamna direkt i ramkanten.
Decibel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-05-29, 10:10 #3
Eazts avatar
Eazt Eazt är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 348
Eazt Eazt är inte uppkopplad
Flitig postare
Eazts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 348
Bra site i sin helhet, dock har jag några mindre klagomål...

1. Slopa "Veckans valuta". Visst kan det vara skoj, men tänk att du måste uppdatera den här 1 gång per vecka för att det ska funka. Och det finns ju inte sådär jättemånga valutor som är intressanta. Kanske skulle "Månadens valuta" passa bättre eller varför inte en underkategori om "spännande" valutor?

2. Googleannonserna har en gul, ytterst irriterande, bakgrund. Om du tvunget vill ha den gula bakgrunden sätt iaf en ram runt om i exempelvis svart. Testa lite olika färger på Google AdSense och lägg upp då det passar bättre med den övriga layouten.

Annars tycker jag som sagt att siten är bra. Kolla in vissa andra likartade siter som ex. valutor.se och se hur de har gjort hela upplägget för att få mer "inspiration", hehe.
Eazt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-05-29, 16:55 #4
PKazes avatar
PKaze PKaze är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 287
PKaze PKaze är inte uppkopplad
Medlem
PKazes avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 287
Tack för synpunkterna Decibel och Eazt!

Jag har ändrat bakgrundsfärgen till en ljusare grå i "listan", samt lagt på 2px padding-left.

Googleannonserna ändrade jag till vita med ljusgrå ram (och så ändrade jag placering på den ena, och bytte format på den andra). Jag vet inte om jag ska ha så som jag har nu att annonserna smälter in i bakgrunden, eller om jag ska ha så de bryter av?

Veckans valuta, ja det blir ju lite uppdaterande. Blir nog ett annat format istället för "veckans". Kanske en icke tidsbestämd rubrik, t.ex. "Fokus på: Bulgariska Leva".

Valutor.se kommer jag inte in på...

Jag har en fundering på att lägga till en portfölj för inloggade användare. Där kan man lägga till valutor som man vill ha koll på, och följa portföljens utveckling. Tänkte göra som ett litet spel av det där man får en summa pengar att investera i olika valutor, och sedan ser man vem som lyckas bäst. Borde skapa en del återkommande besökare.

Återigen, tack för synpunkterna! Vill gärna ha fler!

/Peter
PKaze är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-05-29, 17:23 #5
Venice Venice är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 94
Venice Venice är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 94
Jag tycker att Headern är en aning för stor, och bilden på myntet i bakgrunden känns lite lågupplöst.
Sen kanske någon footer eller något längs ner på sidan så man ser bättre var sidan slutar.

På kolumnheadern Annonser så står annonser med en mörkorange färg på en ljuorange bakgrund, vilket kan göra det svårt att se vad det står.
Venice är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-05-29, 19:15 #6
Micke_ Micke_ är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 171
Micke_ Micke_ är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 171
* lite stor header
* jag skulle villja att hela sidan var centrerad
Micke_ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-05-29, 20:42 #7
PKazes avatar
PKaze PKaze är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 287
PKaze PKaze är inte uppkopplad
Medlem
PKazes avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 287
Tack för fler synpunkter Venice och Micke_!

Jag har minskat ner headern (från 180px hög till 116 px), och så har jag lagt till en footer. Blev mycket bättre nu när det är ett riktigt avslut på sidan. Ändrade också annonsrubriken.

Jag tror inte att jag vill ha sidan centrerad, men jag ska fundera på det. :)

Fler synpunkter?

/Peter
PKaze är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-05-29, 21:54 #8
Eazts avatar
Eazt Eazt är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 348
Eazt Eazt är inte uppkopplad
Flitig postare
Eazts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 348
Citat:
Originally posted by PKaze@May 29 2005, 16:55
Tack för synpunkterna Decibel och Eazt
Jag har ändrat bakgrundsfärgen till en ljusare grå i listan, samt lagt på 2px padding-left.
Googleannonserna ändrade jag till vita med ljusgrå ram (och så ändrade jag placering på den ena, och bytte format på den andra). Jag vet inte om jag ska ha så som jag har nu att annonserna smälter in i bakgrunden, eller om jag ska ha så de bryter av?
Veckans valuta, ja det blir ju lite uppdaterande. Blir nog ett annat format istället för veckans. Kanske en icke tidsbestämd rubrik, t.ex. Fokus på: Bulgariska Leva.
Valutor.se kommer jag inte in på...
Jag har en fundering på att lägga till en portfölj för inloggade användare. Där kan man lägga till valutor som man vill ha koll på, och följa portföljens utveckling. Tänkte göra som ett litet spel av det där man får en summa pengar att investera i olika valutor, och sedan ser man vem som lyckas bäst. Borde skapa en del återkommande besökare.
Återigen, tack för synpunkterna Vill gärna ha fler
/Peter

Känns "lite" tomt till höger just nu, men det är säkert bara tillfälligt. Googleannonserna är mycket snyggare nu, men antagligen kan de bli ännu snyggare om du testar med många olika färger osv.

Hmm... såg att valutor.se är redirect till länken: Valutor.se. Testa min länk så funkar det nog bättre. För mig funkar det dock att bara skriva in "valutor.se" i adressfältet...

Riktigt smart idé det där med att man ska kunna skapa egna inloggningsportföljer! Tror att valutakurser.net kommer att bli en riktigt, riktigt bra site om du lägger ner mer tid och får in mer trevliga idéer på den!

Lycka till!
Eazt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-05-29, 22:15 #9
mediadream mediadream är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 222
mediadream mediadream är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 222
Sidan ser helt ok ut.

Frågan är vart du hämtar valutakurserna ifrån?
mediadream är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-05-29, 22:18 #10
Charlie Charlie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 701
Charlie Charlie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 701
En sak! Direktöversättning. man bör inte behöva öppna ett nytt fönster :)
Sidan bör vara en sådan där smidig man kan gå in på om man bara behöver översätta lite snabbt :) Sedan kan den spara en cookie med den senaste valutakursen man har översatt, så att man inte behöver leta upp den varje gång :-)
Charlie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:48.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017