Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Tysk sida har stulet innehåll

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-01-13, 03:46 #1
gabriel gabriel är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 399
gabriel gabriel är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 399
En tysk sida har stulit flash spel som tillhör en sida jag driver, de har helt enkelt spelen på sin egen sida utan tillstånd...

Vad kan man göra? Vi har inte direkt nån omsättning så att gå in i nått rättsligt vore svårt...

Är det ens möjligt att be dom betala skadestånd utan rättegång tro? Eller har jag nån annan möjlighet tro?

Sidan har mailat o bett om tillstånd att använda spelen men har inte fått tillstånd, de hävdar att de har 600000 besökare per månad så nått borde dom ju tjäna en del på sin sida...
gabriel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-13, 03:49 #2
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 566
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 566
Citat:
Originally posted by gabriel@Jan 13 2004, 01:46
En tysk sida har stulit flash spel som tillhör en sida jag driver, de har helt enkelt spelen på sin egen sida utan tillstånd...

Vad kan man göra? Vi har inte direkt nån omsättning så att gå in i nått rättsligt vore svårt...

Är det ens möjligt att be dom betala skadestånd utan rättegång tro? Eller har jag nån annan möjlighet tro?

Sidan har mailat o bett om tillstånd att använda spelen men har inte fått tillstånd, de hävdar att de har 600000 besökare per månad så nått borde dom ju tjäna en del på sin sida...
Skadestånd utan rättegång är en omöjlighet då det inte finns något avtal mellan er eller det faktum att ni inte kan driva en rättsprocess mot bolaget.

Det du kan göra är att be dem betala en månadsavgift eller något för att få ha spelen? På så vis får ni ersättning iaf, för ni verkar ju inte kunna stoppa dem i vilket fall om ni inte har pengar till att driva på en rättsprocess, vilket är förståeligt då det rinner iväg pengar hyfsat snabbt om man inte sitter med en bra företagsförsäkring.
__________________
www.cellsynt.com
Tobbe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-13, 10:43 #3
gabriel gabriel är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 399
gabriel gabriel är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 399
japps kanske utrykte mig klantigt...var det jag mena att se över möjligheten att be dom betala mig oss en avgift utan rättegång...

sidan vi driver är helt ideel så inga försäkringar här inte :angry: ´

får väl se hur dom säger, får väl formulera ett lika proffsigt mail som dom skicka mig innan dom tog spelen...

är ju inga stora summor vi kommer att kräva, bara dom inte tar o fortsätter att tjäna pengar på vårat innehåll...

Vad borde man nämna? man kan ju alltid hota med rättegång eller? dom vet ju inte att vi inte har några resurser...
gabriel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-13, 11:42 #4
MWMedias avatar
MWMedia MWMedia är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 251
MWMedia MWMedia är inte uppkopplad
Medlem
MWMedias avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 251
Hallå!

Om sidan har 600 000 besökare/mån så bör den ju vara relativt välkänd i Tyskland?
Varför inte ta kontakt med exvis. IDG i Tyskland om dom inte betalar/tar bort spelen..

Om det är en välkänd sida skriver dom säkert gärna om deras "lån av spel"

Det är ju i alla fall gratis!
MWMedia är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-13, 13:05 #5
Davids avatar
David David är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 477
David David är inte uppkopplad
Flitig postare
Davids avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 477
Jag skulle ta kontakt med en jurist här i Sverige som kan skriva ett cease and desist-brev. Hota med stora skadestånd om de inte betalar licensavgift. Kör på den amerikanska linjen.
David är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-13, 13:59 #6
gabriel gabriel är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 399
gabriel gabriel är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 399
Citat:
Originally posted by Doje@Jan 13 2004, 11:05
Jag skulle ta kontakt med en jurist här i Sverige som kan skriva ett cease and desist-brev. Hota med stora skadestånd om de inte betalar licensavgift. Kör på den amerikanska linjen.
vad kostar inte det då? för så vitt jag vet så finns inga advokater som jobbar mot procentuel eventuellt erstättning från motpart?
gabriel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-13, 14:57 #7
Hakeem Hakeem är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 67
Hakeem Hakeem är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 67
Citat:
Ursprungligen postat av gabriel
Citat:
Ursprungligen postat av Doje
Jag skulle ta kontakt med en jurist här i Sverige som kan skriva ett cease and desist-brev. Hota med stora skadestånd om de inte betalar licensavgift. Kör på den amerikanska linjen.
vad kostar inte det då? för så vitt jag vet så finns inga advokater som jobbar mot procentuel eventuellt erstättning från motpart?
Ta kontakt med din lokala advokat, han hjälper dig säkerligen med tips innan han tar något betalt
Hakeem är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-13, 15:01 #8
gabriel gabriel är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 399
gabriel gabriel är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 399
Citat:
Ursprungligen postat av Hakeem
Citat:
Originally posted by -gabriel@Jan 13 2004, 11:59
Citat:
Ursprungligen postat av Doje
Jag skulle ta kontakt med en jurist här i Sverige som kan skriva ett cease and desist-brev. Hota med stora skadestånd om de inte betalar licensavgift. Kör på den amerikanska linjen.
vad kostar inte det då? för så vitt jag vet så finns inga advokater som jobbar mot procentuel eventuellt erstättning från motpart?

Ta kontakt med din lokala advokat, han hjälper dig säkerligen med tips innan han tar något betalt
har aldrig behövt kontakta advokat innan så jag har ingen koll på sånt...
gabriel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-13, 15:07 #9
Hakeem Hakeem är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 67
Hakeem Hakeem är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 67
Citat:
Ursprungligen postat av gabriel
Citat:
Originally posted by -Hakeem@Jan 13 2004, 12:57
Citat:
Originally posted by -gabriel@Jan 13 2004, 11:59
Citat:
Ursprungligen postat av Doje
Jag skulle ta kontakt med en jurist här i Sverige som kan skriva ett cease and desist-brev. Hota med stora skadestånd om de inte betalar licensavgift. Kör på den amerikanska linjen.
vad kostar inte det då? för så vitt jag vet så finns inga advokater som jobbar mot procentuel eventuellt erstättning från motpart?

Ta kontakt med din lokala advokat, han hjälper dig säkerligen med tips innan han tar något betalt

har aldrig behövt kontakta advokat innan så jag har ingen koll på sånt...
Du måste göra det nu, finns inget bättre exempel på när man behöver sådan hjälp.

Ta dig i kragen och gå dit med all info, ser han chans att tjäna pengar så får du nog goda råd
Hakeem är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-13, 15:25 #10
Davids avatar
David David är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 477
David David är inte uppkopplad
Flitig postare
Davids avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 477
Citat:
Ursprungligen postat av gabriel
Citat:
Ursprungligen postat av Doje
Jag skulle ta kontakt med en jurist här i Sverige som kan skriva ett cease and desist-brev. Hota med stora skadestånd om de inte betalar licensavgift. Kör på den amerikanska linjen.
vad kostar inte det då? för så vitt jag vet så finns inga advokater som jobbar mot procentuel eventuellt erstättning från motpart?
Du måste försvara din intellektuella egendom. Tyvärr kostar det pengar, men utan den har du ingenting. Räcker det med att de får ett brev som ser officiellt ut från en advokatfirma för att de ska punga upp eller sluta så är det bra!
David är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:44.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017