Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


2D-grafiker sökes till gratis plattformsspel

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2015-01-02, 18:40 #1
ddno ddno är inte uppkopplad
Hej, jag är ny här.
 
Reg.datum: Dec 2014
Inlägg: 1
ddno ddno är inte uppkopplad
Hej, jag är ny här.
 
Reg.datum: Dec 2014
Inlägg: 1
Standard 2D-grafiker sökes till gratis plattformsspel

Jag är en programmerare som söker en duktig 2D-grafiker som gillar klassiska plattformsspel och är intresserad av att göra grafik till ett sådant.

Jag har redan gjort ett spel där jag själv gjort programmeringen och grafiken men eftersom jag är bättre på programmering än grafik så vore det bra att ha en samarbetspartner. Spelet finns att ladda ner här: http://danieln.se/mrmike/

Vad jag hade tänkt mig är ett spel som använder den spelmotorn jag redan har programmerat fast med vissa förbättringar och såklart bättre grafik. Du bör veta hur man gör tile maps och sprite sheets för enklare animationer. Om du kan göra banor i Tiled så är det också ett plus.

Spelet kommer att vara gratis så jobbet är helt obetalt. Ditt namn kommer dock givetvis att stå med som en av skaparna. Jag skulle vilja göra några mindre gratisspel först för att bygga upp en "fanbase" och sedan gå vidare till lite större spel som kostar pengar. Jag har också bara tid att jobba med spelet på helger/kvällar så jag vill därför göra små projekt.

Låter det intressant? Hör av dig.
ddno är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:22.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017