Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Databashosting

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-12-20, 21:52 #31
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Bara en liten oviktig fråga: hur ska du kunna backa en databas som skalar mot oändlighet?
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-20, 22:12 #32
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Fast då får man väl sätta ett oändligt kostnad och pris med samtidigt för lösningen
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-21, 00:11 #33
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Citat:
Ursprungligen postat av Kevmo Visa inlägg
Har läst lite mer om detta och har nu hittat PgPool-II, antar att det är något sådant du talar om Clarence?

Det verkar i princip lösa alla mina problem Är det någon som har erfarenhet av att använda det?
Ja, något i den stilen var precis vad jag menade. För pgsql finns gott om liknande lösningar som har lite andra attribut, om det är någon specifik detalj som inte passar dina behov. Tyvärr har jag ingen erfarenhet alls av pgsql och därmed inte heller av speciallösningarna, jag känner bara till dom via andra som använder eller använt pg.

Vidare förstår jag inte vad som är så himla svårt med utrymme som går mot oändligheten. Om man läst en endaste universitetskurs i matematik kan väl inte ha undgått att ha skapat bekantskap med det. Det är först om man i datan som skalar mot oändligheten har relationer som inte skalar på samma sätt som man kan råka ut för ett problem.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-21, 00:33 #34
Dennis Holm Dennis Holm är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 1 557
Dennis Holm Dennis Holm är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 1 557
alltså
mot oändlighet är högst filosofiskt och det verkar tas på allt för stort allvar även om trådskaparen inte gick in i frågeställningen med en mängd förkunskaper..

går du emot oändligheten går du en liten bit i taget.
hastigheten eller storleken på bitarna spelar ingen roll.

om du har 1byte.. och lägger på 1 byte till.. då har du börjat att röra dig emot oändligheten.

tråden hade kanske kunnat startats med en annan fråga men det bör ju inte krångla till det för jag tror de flesta som slappnar av lite förstår vad han egentligen vill/behöver.

han behöver en lösning som går att utöka enkelt men framförallt går att utöka till att bli större och större med tiden som projektet växer.

facebook är inte ens i närheten av oändlighet.. eller google..
ingen är det.
men de rör sig alla emot oändligheten även om oändligheten inte har något slut...

så kan alla släppa gnället om oändlighet? :P

lycka till med ditt projekt.
Jag hade rekommenderat att du skaffar dig en expert konsult/tekniker på området om din budget tillåter det så du börjar på en kraftig och stabil grund när det gäller skalbarhet.

Dennis Holm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-21, 01:07 #35
Kevmo Kevmo är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2010
Inlägg: 8
Kevmo Kevmo är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2010
Inlägg: 8
Citat:
Ursprungligen postat av Clarence Visa inlägg
Ja, något i den stilen var precis vad jag menade. För pgsql finns gott om liknande lösningar som har lite andra attribut, om det är någon specifik detalj som inte passar dina behov. Tyvärr har jag ingen erfarenhet alls av pgsql och därmed inte heller av speciallösningarna, jag känner bara till dom via andra som använder eller använt pg.

Vidare förstår jag inte vad som är så himla svårt med utrymme som går mot oändligheten. Om man läst en endaste universitetskurs i matematik kan väl inte ha undgått att ha skapat bekantskap med det. Det är först om man i datan som skalar mot oändligheten har relationer som inte skalar på samma sätt som man kan råka ut för ett problem.
Tack för att du tar dig tid och svara ändå. Uppskattas!

Dennis: Ja, det är exakt så jag menar, men jag kanske var lite otydlig Har fått tag på en expert, det kommer bli kanon det här, tack för hjälpen!
Kevmo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:53.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017