Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Layout till ungdomssida köpes

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-05-05, 23:16 #1
Cods avatar
Cod Cod är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 149
Cod Cod är inte uppkopplad
Medlem
Cods avatar
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 149
Hej!

Jag är intresserad av att köpa en färdigkodad(välkodad) layout lämpad för en ungdomssajt, för liknande exempel, se humorplaneten.com eller hamsterpaj.net.

Sajten skall alltså vara en portal med flashspel, filmer och annan underhållning så som skämt etc. Viktigt är att layouten ger gott om utrymme för en "välfylld" sajt och layouten skall dessutom vara trevligt att se på.

Kontakta mig gärna för mer information. Alla ni som sitter på snygga layouter(färdigkodade eller om ni kan tänka er att koda dem) PMa mig!

Beroende på vad som erbjuds, kvalitet på kod och layout etc, så är jag beredd att betala ett skäligt pris.

Alternativt kan jag även tänka mig att köpa en färdiggjord sajt enligt ovan.
Cod är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-06, 12:29 #2
mr_lundis mr_lundis är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 218
mr_lundis mr_lundis är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 218
Vad innebär "ett skäligt pris"? Jag har nämligen upptäckt att säljare och köpare ofta har lite olika åsikter på just när det gäller den punkten.
mr_lundis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-06, 13:00 #3
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Originally posted by mr_lundis@May 6 2008, 12:29
Vad innebär ett skäligt pris? Jag har nämligen upptäckt att säljare och köpare ofta har lite olika åsikter på just när det gäller den punkten.
Det normala förfarandet är ju att man som säljare ger ett pris.... Självklart vill säljaren sälja så dyrt som möjligt och köparen köpa så billigt som möjligt, överraskad? =)
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-06, 13:12 #4
sasserdudes avatar
sasserdude sasserdude är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 569
sasserdude sasserdude är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
sasserdudes avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 569
Kan designa och koda en hel sådan community för 40.000kr åt dig, och designen är du med på och godkänner m.m.. men detta kan ja endast göra om några månader(max 3), har ett projekt ja måste få klart först.

men om du är intresserad så hör av dig

och om du vill se mer av designer ja gjort.
sasserdude är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-06, 14:32 #5
mr_lundis mr_lundis är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 218
mr_lundis mr_lundis är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 218
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Citat:
Ursprungligen postat av mr_lundis
Vad innebär ett skäligt pris? Jag har nämligen upptäckt att säljare och köpare ofta har lite olika åsikter på just när det gäller den punkten.
Det normala förfarandet är ju att man som säljare ger ett pris.... Självklart vill säljaren sälja så dyrt som möjligt och köparen köpa så billigt som möjligt, överraskad? =)
Inte ett dugg. ^^

Det jag egentligen var ute efter var en budget, om inte det framgick.
mr_lundis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-06, 16:44 #6
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av mr_lundis
Citat:
Originally posted by -tartareandesire@May 6 2008, 13:00
Citat:
Ursprungligen postat av mr_lundis
Vad innebär ett skäligt pris? Jag har nämligen upptäckt att säljare och köpare ofta har lite olika åsikter på just när det gäller den punkten.
Det normala förfarandet är ju att man som säljare ger ett pris.... Självklart vill säljaren sälja så dyrt som möjligt och köparen köpa så billigt som möjligt, överraskad? =)
Inte ett dugg. ^^
Det jag egentligen var ute efter var en budget, om inte det framgick.

Jo, det förstod nog alla men att sätta ut en budget i den här typen av efterfrågningar brukar inte vara en bra idé, därav sannolikt frånvaron av detta. Det innebär i praktiken oftast att prisförslagen dras mot denna summa vilket man förlorar pengar på om man satt en budget i överkant och kvalité på om man satt den för lågt. Man får generellt sett ärligast och bäst resultat om man inte sätter ut sin budget.

Den här typen av frågor kommer fram gång på gång i forumet och ser man inte det absurda i det hela så kanske det framgår tydligare i klarspråk:

Citat:
Köpare: Jag vill ha det här och det här. Hur mycket kostar det?
Citat:
Säljare: Hur mycket har du?
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-06, 17:06 #7
Cods avatar
Cod Cod är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 149
Cod Cod är inte uppkopplad
Medlem
Cods avatar
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 149
mr_lundis: Ett skäligt pris är ett skäligt pris Beror helt på vad som säljs, men som sagt är jag ute efter endast en färdigkodad layout, för en enda sida, ex. startsida.

sasserdude: Tack för erbjudandet, men jag kommer själv sköta all kodning och är endast intresserad av en layout.

Observera att detta inte rör sig om att jag vill anlita någon för att bygga upp nästa populära ungdomscommunity a la Hamsterpaj. Jag skall själva programmera upp en relativt enkel sajt med lite flashspel, videos, skämt och annat som ungdomar gillar

För att lösa problemet med att jag just nu har för dålig fantasi och för lite tid för att komma på en schysst layout söker jag någon som har en layout klar men inte har kommit längre än så och är beredd att släppa den layouten.

Ni har själva sett vad priset för en vanlig färdigkodad layout brukar ligga på, så ni vet nog vad som är skäligt och rimligt.

Alternativt är jag intresserad om någon har dragit igång en sajt enl. beskrivning ovan men inte kommit igång med den riktigt och är beredd att släppa den för ett rimligt pris.
Cod är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-06, 17:59 #8
stoffe1 stoffe1 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 94
stoffe1 stoffe1 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 94
Jag har inget färdigt just nu, men jag kan göra en design samt koda den för 2 000 kronor - då får du givetvis allt enligt egna önskemål eller om du vill så ger du mig fria händer.

Jag innehar f-skattesedel och portfolio hittar du på http://www.svanmark.info.
stoffe1 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-06, 18:12 #9
mr_lundis mr_lundis är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 218
mr_lundis mr_lundis är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 218
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Citat:
Ursprungligen postat av mr_lundis
[..]
Jo, det förstod nog alla men att sätta ut en budget i den här typen av efterfrågningar brukar inte vara en bra idé, därav sannolikt frånvaron av detta. Det innebär i praktiken oftast att prisförslagen dras mot denna summa vilket man förlorar pengar på om man satt en budget i överkant och kvalité på om man satt den för lågt. Man får generellt sett ärligast och bäst resultat om man inte sätter ut sin budget.
Den här typen av frågor kommer fram gång på gång i forumet och ser man inte det absurda i det hela så kanske det framgår tydligare i klarspråk:
Citat:
Köpare: Jag vill ha det här och det här. Hur mycket kostar det?
Citat:
Säljare: Hur mycket har du?
Även om jag mycket väl förstår din poäng så tycker jag inte att budgetar är helt värdelösa. Jag har vart med ett tag själv också så jag är inte helt blå på det här.

Även om de flesta här vet ungefär hur mycket mankan behöva pröjsa för en layout så har jag vart med om tillfällen då man trodde sig uppnått en ömsesidig förståelse, eller vad man nu vill kalla det, för att sedan få höra att kunden i fråga inte är villig att betala mer än en strunt summa för det arbetet man gjort. Därför brukar jag vilja få en uppfattning av kundens egna prisbild innan jag ens sätter mig ner och börjar fundera på att jobba. Och jag tycker mig fått svar på min fråga i och med hans svar ovanför, en specifik siffra är inte alltid nödvändig.
mr_lundis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-07, 07:10 #10
Samben Samben är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 540
Samben Samben är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 540
Värt att notera är att de flesta media/reklam/systemutvecklings byråer av hög klass oftast frågar vad du har för budget till projektet, därefter kan man jobba fram rimliga lösningar..
Samben är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:41.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017