Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Söker samarbete

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2016-09-05, 16:06 #81
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Citat:
Ursprungligen postat av digiArt Visa inlägg
Jag tror hon tjänar bra med pengar, det var ingen verksamhet jag var intresserad av att gå in i (moraliska aspekter). Men det är jag.

Och nej, jag tänker inte berätta vad hon pysslar med om hon inte själv berättar.
Och nej, jag har inte varit i kontakt med henne för att prata om projekten. Jag har listat ut ändå vad hon pysslar med.

Mycket spekulation i denna tråd.

;-)
Förstår hur du tänker, har själv tänkt i liknande banor.

Men jag har gjort något åt det, jag har fokuserat mycket på kvalitet och att kunden blir nöjd. Nästan alltid är det tre gånger mer värde på det jag säljer jämfört med konkurrenterna som nästan alltid är ute efter snabba pengar med låg kvalitet.

Jag vill också gärna sälja liknande produkter till samma kundkrets om och om igen, så därför blir det extra viktigt just för mig att säga till att dem blir mer än nöjda med köpet.

Har tusentals kunder som köpt produkt från mig tidigare, så erbjuder jag ett bättre produkt i samma ämne till dem senare (email) så är det ganska stora pengar snabbt, så även från ett affärsperpektiv är det nyttigt att kunderna blir supernöjda med köpet. Det blir också mindre retur.

Men tyvär är marknaden fylld med skräp med dålig kvalitet, men nu kan vi äntligen göra något åt det, kommer att ta tid men det kommer att vara slut på dålig kvalitet, kommer inte tillåta sådant själv. Att kunden blir nöjd blir högsta prioritet i företaget.

Citat:
Jag har listat ut ändå vad hon pysslar med.
Förutom allt det där så har jag haft ett nära samarbete under flera år med ett företag som driver just den typen av verksamhet jag drar igång just nu. Jag vet ALLT som sker i bakgrunden, så det blir ingen gissande alls, bara att implementera sedan är det igång. Så kan säga att jag har haft lite tur, träffat rätt människor. För det mesta sker i bakgrunden och är inte alls lätt att lista ut om man inte har insider information.
Lindalicious är inte uppkopplad  
Oläst 2016-09-05, 17:58 #82
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Citat:
Ursprungligen postat av yakuzaemme Visa inlägg
Det jag anser är att ha viljan, glöden och passionen som Linda har är jättebra - men ignoransen tar över och ger det hela en dålig bild. Kommentarer såsom "tycker synd om konkurrenter", "miljarder i omsättning", "30.000 transaktioner i månaden från start" etc etc etc.

Det påminner mig om hur jag själv var för många år sedan - när man inte testat något riktigt stort utan dragit in ett par tusenlappar på affiliate och lyste med självsäkerhet och tanken att man enkelt kan göra nästa Facebook.

För mig handlade det om mognad men då Linda har hållt på med onlineverksamhet i 18 år (vilket också är intressant, då, om det stämmer, så var hon var bland de allra första i Sverige att använda internet och dessutom tjänade pengar på det.. ingen aning hur.), så antar jag att Linda är åtminstonde 30+ och har växt klart - så då är vi tillbaka på antingen total ignorans eller storhetsvansinne pga. tidigare vinster. Eftersom trådstarten börjar med lån på 90.000 så tror jag på det första - men rätta mig gärna om jag har fel!
Jag tycker du förnedrar mig med dina inlägg om att jag är ignorant och har storhetsvansinne.

Du vet inte vilka kort jag har i handen, trots det kommer du till slutsatsen att jag är:
- ignorant
- har storhetsvansinne

Citat:
har hållt på med onlineverksamhet i 18 år (vilket också är intressant, då, om det stämmer, så var hon var bland de allra första i Sverige att använda internet och dessutom tjänade pengar på det.. ingen aning hur.)
- menar att jag ljuger, bara för att du själv var sent ute på internet.

Börjar tröttna på dina förnedringar, det är inte kritik du kör med du förnedrar om och om igen.

Du har ingen aning om vad jag kan, sluta behandla mig som om du kan mer om allting under solen.

Kommer inte fortsätta svara på denna tråd om du fortsätter med förnedringarna.

Och nej, jag är inte intresserad av ett samarbete med just dig, inte ens om du hade 100 miljoner kronor. Jag skulle aldrig anta att någon är ignorant, har storhetsvansinne eller ljuger om när dem började tjäna pengar på internet. Kan inte anta saker om folk jag inte känner, då är det jag som är ignorant.

Barnsligt av mig att svara till dig på detta vis överhuvudtaget, men jag vill att du slutar med förnedringarna, du vet INGENTING om vad jag kan och inte kan.

Senast redigerad av Lindalicious den 2016-09-05 klockan 18:13
Lindalicious är inte uppkopplad  
Oläst 2016-09-05, 19:02 #83
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Citat:
- "Potentiellt betala en revisor 25 miljoner i månaden". Vad händer när du kanske behöver expandera nästa gång, för att tex anställa en säljare. Får han också 25% = 25 miljoner / månaden.
Glömde svara på detta.

Nej bara i början ute efter samarbete/partnerskap och är då ute efter snabbare tillväxt, pengar ger bara möjlighet till det i form av kontor och anställda.

Senare blir det bara vanliga anställda, kan ha CEO eller projektledare och liknande positioner.

Om någon vill ha andelar om 1-2 år så är det mycket stora belopp det kommer att röra sig om och till och med då är risken stor att jag tackar nej, har jag en partner får vi diskutera erbjudanden ihop, för och nackdelar. Annars kan man börsnotera bolaget och få in pengar så om det nu är pengar vi vill ha.

Men som jag nämnt tidigare, löpande utgifterna är låga så det kommer aldrig att behövas pengar utifrån.

Men att ta in delägare när det redan rullar på är inte alls något jag är intresserad av, skulle tacka nej till 50 miljoner kronor på en gång om 1-2 år. Men rör det sig om miljarder dollar varför inte?

Måste vara riktig höga siffror framöver för att jag skall gå med på nya delägare.
Lindalicious är inte uppkopplad  
Oläst 2016-09-05, 21:20 #84
yakuzaemmes avatar
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 773
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
yakuzaemmes avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 773
Ber om ursäkt om du tog illa vid av det jag skrev. Med ignorans antydde jag på att jag får känslan av okunskap när "miljarder i omsättning inom ett par år" är garanterat och låter som något enkelt, med tanke på att tråden faktiskt startade med att du sökte investering om 90K och någon som kan bokföring.

Jag säger absolut inte att jag kan "mer än allting under solen" - du är säkert jätteduktig på vad du nu sysslar med men går man in i en publik arena får man räkna med kritik alternativt att förklara sig. Du måste väl hålla med om att tråden i sin helhet är extremt luddig och oklar.

Men men, du får uppdatera oss när det är igång och ej sekretess, så får vi väl se!

Allt gott!

Senast redigerad av yakuzaemme den 2016-09-05 klockan 21:28
yakuzaemme är inte uppkopplad  
Oläst 2016-09-05, 22:02 #85
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Citat:
Ber om ursäkt om du tog illa vid av det jag skrev. Med ignorans antydde jag på att jag får känslan av okunskap när "miljarder i omsättning inom ett par år" är garanterat och låter som något enkelt, med tanke på att tråden faktiskt startade med att du sökte investering om 90K och någon som kan bokföring.
Det är ok, ville bara förklara att du inte ser hela bilden.

Mycket har hänt sedan jag startade denna tråd, bara sedan Maj i år har jag haft utgifter på över 200,000kr för verksamheten, (grunden). Kan inte gå in i detaljer om det heller men det hjälper företaget avsevärt.

Jag säger inte att miljarder kommer att vara lätt, jag vet att jag får jobba hårt för det och att det tar mig 5-10 år att komma dit, men jag vet också vilka kort jag har och jag ser hur konkurrensen gör misstag efter misstag (vilket underlättar för mig otroligt mycket).

Men nej det är inte lätt det håller jag med om och miljarder är väl att ta i, men jag ville påpeka potentialen att det är möjligt och att det inte finns begränsning på hur bra det kan gå. Nu siktar jag på 8-siffriga dollar per månad om 2-3 år, men då är det mesta inte vinst. Men i svenska kronor blir det helt ok ändå och man hamnar faktist på miljard belopp i svenska kronor per år trots allt i omsättning.

Citat:
Gällande 18 år i online-business-världen - bara något jag reagerade på. Inte ofta man träffar svenskar som tjänade pengar på internet innan ens Windows fanns på marknaden. Dessutom antog jag att någon som har hållt på med företagande såpass länge har väl någon gång varit i kontakt med en revisor/bokföringsbyrå - och borde veta att de hanterar offline-biten du eftersökte.
Jag hade alltid varit intresserad av pengar som ung, testade köra lite amway, herbalife och liknande skräp och sökte online efter hur jag kunde tjäna pengar. Jag hade tur och kom i kontakt med en person i USA som var bra på att tjäna pengar på internet, lärde mig ganska mycket av denna genom att vi chattade och jobbade ihop nästan dagligen i över 10 år.

Har aldrig riktat mig in på Sverige/svenska som marknad, har ju lite kunder här nu, men då är det fortfarande på engelska.

1998 fick jag min första order, men jag var på internet innan dess jag hade en macintosh performa 450 som första dator med internet. Kopplade mig på internet via extern modem via telefonuttaget (dyrt) och det tog nästa 1 hel timme för att ladda en bild.



Innan dess hade jag commodore 64, väntade i 30 minuter för att spela enkla spel:



Citat:
Men men, du får uppdatera oss när det är igång och ej sekretess, så får vi väl se!
Kommer aldrig avslöja allt här, jag är inte skyldig att dela med mig av något heller, det är företagshemligheter som ingen kommer att få veta något om. Kanske den dagen det är över, men då är nog ingen intresserad av att läsa den för då är det för sent för dem att tjäna pengar på det då internet och teknologin ändras snabbt.
Lindalicious är inte uppkopplad  
Oläst 2016-09-05, 22:32 #86
yakuzaemmes avatar
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 773
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
yakuzaemmes avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 773
Citat:
Ursprungligen postat av Lindalicious Visa inlägg
Kommer aldrig avslöja allt här, jag är inte skyldig att dela med mig av något heller, det är företagshemligheter som ingen kommer att få veta något om. Kanske den dagen det är över, men då är nog ingen intresserad av att läsa den för då är det för sent för dem att tjäna pengar på det då internet och teknologin ändras snabbt.
Menade när tjänsten/hemsidan/bolaget är uppe och snurrar, då lär väl konceptet inte vara en hemlighet?
yakuzaemme är inte uppkopplad  
Oläst 2016-09-05, 22:51 #87
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Citat:
Ursprungligen postat av yakuzaemme Visa inlägg
Menade när tjänsten/hemsidan/bolaget är uppe och snurrar, då lär väl konceptet inte vara en hemlighet?
Jo, var ute efter samarbete inte att skrika ut vad det är jag jobbar med.

Om det nu blir samarbete får den jag samarbetar med veta allt självklart men ingen annan får veta hur det går och hur det gått till.

Folk får väl fortsätta jobba på adsense sidor och liknande som alltid
Lindalicious är inte uppkopplad  
Oläst 2016-10-25, 11:16 #88
jtmf jtmf är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 246
jtmf jtmf är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 246
Känns ganska uppenbart att detta handlar om olika "pyramidspel". Som förutsätter att många förlorar pengar.

Senast redigerad av jtmf den 2016-10-25 klockan 11:18
jtmf är inte uppkopplad  
Oläst 2016-10-25, 14:41 #89
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Citat:
Ursprungligen postat av jtmf Visa inlägg
Känns ganska uppenbart att detta handlar om olika "pyramidspel". Som förutsätter att många förlorar pengar.
Bara att köpa trisslotter och hoppas på det bästa.

Du förstår väl att det här rör sig om ehandel, där många av oss som har erfarenhet tjänar bra varje månad utan att behöva jobba från 8-16 varje dag.

Visst det är orättvis, men det är så det fungerar för en hel del här på forumet som har erfarenhet.

Men att kalla det "pyramidspel" är fel, finns alltid risk i affärer men den risken kan man minska rejält om man är insatt i branchen.

Senast redigerad av Lindalicious den 2016-10-25 klockan 14:44
Lindalicious är inte uppkopplad  
Oläst 2016-10-25, 15:10 #90
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Citat:
Ursprungligen postat av jtmf Visa inlägg
Känns ganska uppenbart att detta handlar om olika "pyramidspel". Som förutsätter att många förlorar pengar.
Den här tråden handlade om att jag sökte efter partnerskap, någon som kunde bli delägare i företaget.

Hur kan du kalla det för "pyramidspel" då?

Ser att du också sökt efter samarbete tidigare:
http://www.wn.se/t1065052.html

Men jag går inte in i ditt tråd och kallar det "pyramidspel" för det.

Skillnaden mellan ditt och mitt tråd är att, för dig är det den "första webbutik" du startar:
Citat:
Ursprungligen postat av jtmf Visa inlägg
ska snart starta min första webbutik
Medans i mitt fall går det redan med vinst!

Så du ville starta ditt första ebutik år 2015, men kommer hit och "vet allt om ehandel" och kallar något du vet INGENTING om för "pyramidspel".

Får panikångest snart

Senast redigerad av Lindalicious den 2016-10-25 klockan 15:14
Lindalicious är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:23.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017