Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Bestulen på text

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-07-09, 13:30 #11
tnek tnek är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 160
tnek tnek är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 160
Citat:
Ursprungligen postat av evomedia Visa inlägg
haha just att han snott denna textsnutten från inlägget http://www.wedholm.net/seo-unikt-inn...nnu-viktigare/ är ju bara för roligt :P
Hoppas att han även råkar "låna" blogginlägget som varnar om honom: http://www.wedholm.net/seolokal.info-stjal-blogginlagg/
tnek är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-09, 13:56 #12
evomedias avatar
evomedia evomedia är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 734
evomedia evomedia är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
evomedias avatar
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 734
Citat:
Ursprungligen postat av kw_wasabi Visa inlägg
Haha. Jag vidhåller att det är viktigt. Samtidigt måste jag nog erkänna att Google alltför ofta släpper igenom plagiat. Tror svenska Google är lite extra dåligt på just detta med duplicate content.
Tror det jag med, satt just och förundrades av hur en konkurrent till mig fortfarande kan ligga på 1a plats (min sida låg 1a innan hans sida kom) efter flera månader, samt hur han tog sig dit när hans sida är till 95% plagierat material!!!!!

Han har tagit text från min sida samt 5-10 andra stora bloggerskor som skrivit om ämnet...

Efter påtryckningar ifrån mig har han i alla fall tagit bort stora delar av min text samt redigerat det lilla som blev kvar, men alla andra plagiat är kvar.


Det får mig att tro att det här med unikt innehåll är en bluff...
evomedia är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-09, 18:05 #13
heavencloudss avatar
heavenclouds heavenclouds är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2009
Inlägg: 494
heavenclouds heavenclouds är inte uppkopplad
Flitig postare
heavencloudss avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Inlägg: 494
Citat:
Ursprungligen postat av kw_wasabi Visa inlägg
Vjaceslavs Pavlovs som driver Seolokal.info ska ta bort de inlägg han "stulit" från mig. Gå en SFI-kurs och lär dig skriva egna inlägg säger jag bara. Det är inte jag som ska be dig ta bort inlägg, det är du som ska fråga innan du återpublicerar.

http://seolokal.info/skriv-inte-seo/
Orginal: http://www.wedholm.net/seo-unikt-inn...nnu-viktigare/

http://seolokal.info/mer-av-lankbyten/
Orginal: http://www.wedholm.net/lankbyten/

http://seolokal.info/undvik-lanka-startsidan/
Orginal: http://www.wedholm.net/seo-undvik-at...an-startsidan/

http://seolokal.info/lankbyggare-nu-...de-eller-inte/
Orginal: http://www.wedholm.net/testar-lankbyggare.nu/
Det stämmer mycket bra att det är Vjaceslavs Pavlovs som driver Seolokal.info som är brottslingen.

Att jävlas med mig är som att hoppa från ett flygplan utan fallskärm - det kommer aldrig gå bra. Jag hoppas för killens bästa att han börjar spara ihop pengar - detta kommer bli dyrt, jävligt dyrt.
heavenclouds är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-09, 18:27 #14
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av heavenclouds Visa inlägg
Det stämmer mycket bra att det är Vjaceslavs Pavlovs som driver Seolokal.info som är brottslingen.

Att jävlas med mig är som att hoppa från ett flygplan utan fallskärm - det kommer aldrig gå bra. Jag hoppas för killens bästa att han börjar spara ihop pengar - detta kommer bli dyrt, jävligt dyrt.
Om du är ute efter någon ekonomisk ersättning så är det nog inte ens värt ett försök. Finns det någon som fått ersättning i Sverige för bara någon enstaka text?

Den väg som föreslagits av de flesta är säkerligen rätt väg att gå. Något annat är bara slöseri med tid, pengar och energi.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-09, 18:38 #15
heavencloudss avatar
heavenclouds heavenclouds är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2009
Inlägg: 494
heavenclouds heavenclouds är inte uppkopplad
Flitig postare
heavencloudss avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Inlägg: 494
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Om du är ute efter någon ekonomisk ersättning så är det nog inte ens värt ett försök. Finns det någon som fått ersättning i Sverige för bara någon enstaka text?

Den väg som föreslagits av de flesta är säkerligen rätt väg att gå. Något annat är bara slöseri med tid, pengar och energi.
Självklart är det värt att lägga ner tid på detta. Delvis för att jag sålt texterna som företag till andra företag (det handlar om många texter som dem har stulit) men också för att jag inte låter något slinka förbi mig.

Denna krönika sålde jag till Crystone AB: http://www.pclab.se/index.php?ukey=news&blog_id=10 - Den har PCLAB SWEDEN HB alltså tagit och återpublicerat samt ändrat länkarna i.

Denna krönika sålde jag till Getupdated AB: http://seolokal.info/flera-tips-pa-h...-bra-lankbete/ - Den har lillkillen Vladavich/whatever stulit och återpublicerat.

Tycker du vakter på köpcentrum ska bortse från snatterier? Det tror inte jag att du tycker...
När ett företag stjäl upphovsrättsskyddat material från ett annat företag som sålts till ett tredje företag för femsiffriga belopp - då skiter jag inte i det.
heavenclouds är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-09, 19:51 #16
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Jag menar alls inte att du ska skita i det, endast anpassa dig efter verkligheten. Förstår att du är sur, förlorade själv en hel del pengar på liknande tilltag för några år sedan.

Nu framgick det inte utav det första inlägget att det gällde många texter och att det fanns så pass mycket pengar med i spelet. Då förändras ju situationen en hel del.

Är det småungar du jagar så får du emellertid räkna med ett antal bad will-poäng på ditt företag samtidigt som möjligheten till någon väsentlig ekonomisk ersättning är liten.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2011-07-09 klockan 19:55
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-09, 20:07 #17
tnek tnek är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 160
tnek tnek är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 160
seolokal.info ligger nere nu förresten, av någon anledning.

Bad will? Tycker det är väldigt bra om någon tar fighten mot en person som stjäl texter och rimligtvis bör vara medveten om att det han gör är fel. Den här personen verkar heller inte heller direkt vara en småunge, han skriver exempelvis att han jobbat med SEO sedan 2003..
tnek är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-09, 20:12 #18
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av tnek Visa inlägg
seolokal.info ligger nere nu förresten, av någon anledning.

Bad will? Tycker det är väldigt bra om någon tar fighten mot en person som stjäl texter och rimligtvis bör vara medveten om att det han gör är fel. Den här personen verkar heller inte heller direkt vara en småunge, han skriver exempelvis att han jobbat med SEO sedan 2003..
Jag kommenterade utifrån allt som skrivits. Har aldrig sagt att man ska låta honom vara oavsett vem han är. Det enda jag menar är att man måste anpassa åtgärderna efter vad det handlar om. Albin skrev emellertid "lillkillen" och att det ska bli dyrt. Det klingar inte så väl i mina öron. Det kan jämföras lite med fildelningsdebatten där jag anser att man ska gå hårdare fram. Jag tycker trots detta att det inte är särskilt lyckat att kräva tonåringar på en massa pengar. Själv har jag inte den blekaste aning om vem denna person är men en lektion i upphovsrätt behöver han uppenbarligen.

Det vore onekligen trevligt om man kunde banna personer som bryter mot upphovsrätten från webbhotellen för en viss tid men det är väl tyvärr inte särskilt realistiskt. Däremot tror och hoppas jag samtliga seriösa svenska webbhotell reagerar om en kund gör något i den här stilen.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2011-07-09 klockan 20:29
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-09, 21:43 #19
heavencloudss avatar
heavenclouds heavenclouds är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2009
Inlägg: 494
heavenclouds heavenclouds är inte uppkopplad
Flitig postare
heavencloudss avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Inlägg: 494
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Jag menar alls inte att du ska skita i det, endast anpassa dig efter verkligheten. Förstår att du är sur, förlorade själv en hel del pengar på liknande tilltag för några år sedan.

Nu framgick det inte utav det första inlägget att det gällde många texter och att det fanns så pass mycket pengar med i spelet. Då förändras ju situationen en hel del.

Är det småungar du jagar så får du emellertid räkna med ett antal bad will-poäng på ditt företag samtidigt som möjligheten till någon väsentlig ekonomisk ersättning är liten.
Seolokal.info-killen är enligt folkbokföringen cirka 15 år äldre än mig men jag tycker han är barnslig och refererar gärna honom "lillkillen" och dylikt.
heavenclouds är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-09, 21:50 #20
heavencloudss avatar
heavenclouds heavenclouds är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2009
Inlägg: 494
heavenclouds heavenclouds är inte uppkopplad
Flitig postare
heavencloudss avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Inlägg: 494
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Jag kommenterade utifrån allt som skrivits. Har aldrig sagt att man ska låta honom vara oavsett vem han är. Det enda jag menar är att man måste anpassa åtgärderna efter vad det handlar om. Albin skrev emellertid "lillkillen" och att det ska bli dyrt. Det klingar inte så väl i mina öron. Det kan jämföras lite med fildelningsdebatten där jag anser att man ska gå hårdare fram. Jag tycker trots detta att det inte är särskilt lyckat att kräva tonåringar på en massa pengar. Själv har jag inte den blekaste aning om vem denna person är men en lektion i upphovsrätt behöver han uppenbarligen.

Det vore onekligen trevligt om man kunde banna personer som bryter mot upphovsrätten från webbhotellen för en viss tid men det är väl tyvärr inte särskilt realistiskt. Däremot tror och hoppas jag samtliga seriösa svenska webbhotell reagerar om en kund gör något i den här stilen.
Dyrt och kosta mycket behöver inte ha med pengar att göra - utan även saker som personal branding och liknande.

Jag vill helst inte motivera mig längre. Jag kommer ta fighten och så är det bara. Jag vill inte ha pengar av honom, jag vill bara att han ska få det eventuella straff han förtjänat (hur litet det än är). De som köpte krönikorna av mig är kontaktade och kommer få ta ställning till huruvida processen blir.

Tack för att ni tagit er tid att reflektera
heavenclouds är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:09.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017