Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Parkeringsbot utanför akutmottagningen

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-11-12, 06:58 #41
hundservers avatar
hundserver hundserver är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 905
hundserver hundserver är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
hundservers avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 905
Citat:
Ursprungligen postat av Lancelot Visa inlägg
Som jag förklarade innan så behövdes jag där inne då läkarna inte kände till hennes starka allergi alls, och hon kunde inte tala för sig själv. Jag fick vid flera tillfällen tillkalla läkarna där inne så att de kunde ge henne adrenalin mm. De var nämligen inte närvarande hela tiden av förståeliga skäl så jag var till stor hjälp där inne.
Antingen snackar du strunt eller så har du varit på det absolut sämsta sjukhuset.
för det första så lämnar man inte en patient som är så sjuk så hennes liv hänger på det Obevakad.

för det andra så kan dom inte lägga det ansvaret på dig att övervaka en svårt sjuk patient då du inte har ngn medicinsk utbildning,

OM det du påstår är sant så skulle jag nog inrikta mig mer på att stämma sjukhuset!

Sen sitta och försvara sig med att "dom klarade inte hennes liv utan mig närvarande" är ju rent bullshit i mina öron! Då hade du suttit med i ambulansen från 1:a stund gosse!
hundserver är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-12, 20:02 #42
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Citat:
Ursprungligen postat av hundserver Visa inlägg
Antingen snackar du strunt eller så har du varit på det absolut sämsta sjukhuset.
för det första så lämnar man inte en patient som är så sjuk så hennes liv hänger på det Obevakad.

för det andra så kan dom inte lägga det ansvaret på dig att övervaka en svårt sjuk patient då du inte har ngn medicinsk utbildning,

OM det du påstår är sant så skulle jag nog inrikta mig mer på att stämma sjukhuset!

Sen sitta och försvara sig med att "dom klarade inte hennes liv utan mig närvarande" är ju rent bullshit i mina öron! Då hade du suttit med i ambulansen från 1:a stund gosse!
Wow, vilken litterär och vältalig person. Dina föräldrar måste vara stolta!

Var har du fått din läkarexamen? Det finns aldrig tillräckligt många läkare för att det ska vara en läkare med varje patient som är i livshotande tillstånd.

I vilket fall som helst behöver jag inte förklara mig till en internetspydig gammal gubbe som har medelålderskris och är allmänt missnöjd med sitt liv.

Om allt det du säger hade stämt hade jag inte fått en återbetalning.

Moderator kan nu låsa tråden, då syftet med tråden är uppfylld. Tack till alla för era bra tips och relevanta argument.
Lancelot är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-13, 09:44 #43
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Vet du vad Lancelot, det är faktiskt du som skämmer ut dig med tanke på hur du bemöter Jonny och Hundserver. När det gäller Hundserver så visst är formuleringens i hans inlägg plump men både han och Jonny har en vital poäng: om du hade varit så viktig som du framställer dig så hade du åkt med i ambulansen och dessutom så lämnas ingen obevakad på det sätt du beskriver.

Jag vet att du upplever det precis som du beskriver, jag tvivlar inte en sekund på det, men för en person med insikt i hur människor reagerar under stress och hur vården fungerar så är det du upplevt inte samma sak som sanningen. Det är snarare mer likt empiriska fakta (alltså vad du har upplevt).

Det var trevligt att polisen visar förståelse för ditt handlande och betalar tillbaka boten. Det hedrar dem.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-13, 11:27 #44
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Citat:
Ursprungligen postat av Westman Visa inlägg
Vet du vad Lancelot, det är faktiskt du som skämmer ut dig med tanke på hur du bemöter Jonny och Hundserver. När det gäller Hundserver så visst är formuleringens i hans inlägg plump men både han och Jonny har en vital poäng: om du hade varit så viktig som du framställer dig så hade du åkt med i ambulansen och dessutom så lämnas ingen obevakad på det sätt du beskriver.

Jag vet att du upplever det precis som du beskriver, jag tvivlar inte en sekund på det, men för en person med insikt i hur människor reagerar under stress och hur vården fungerar så är det du upplevt inte samma sak som sanningen. Det är snarare mer likt empiriska fakta (alltså vad du har upplevt).

Det var trevligt att polisen visar förståelse för ditt handlande och betalar tillbaka boten. Det hedrar dem.
Instämmer med dig till viss del, när det kommer till Jonny var jag nog lite väl hård; men så är det ibland när det är ett känsligt ämne. Blir fortfarande lite känslig när jag tänker på det, därför reagerade jag överdrivet starkt.

När det däremot kommer till Hundserver så ångrar jag mig inte ett dugg. Att en man i den åldern skriver ett sådant inlägg är under all kritik. Det här är faktiskt WN och inte Flashback, så man förväntar sig lite bättre svar här än det Hundserver gav. Det han skrev tillförde nämligen inget till ämnet.

Ja, polisen ska verkligen ha beröm efter deras förståelse! Det var min kära far som skötte kontakten med dem, men sedan ringde det en snäll polisman till mig och förklarade att de skulle återbetala mig.

Anledningen till att jag inte åkte med i ambulansen, var för att det inte verkade allvarligt alls förens mot slutet. Det är det som är saken med allergin, hon verkade till 90% helt frisk när ambulansen var hemma hos oss, hon tyckte till och med att ambulansen var en väldig överdrift. Men när vi väl var på plats då bröt helvetet loss. Hon var inte helt obevakad, vi var i hallen bredvid en sorts reception i akutmottagningen på Helsingborgs lasarett. Däremot var det ingen precis bredvid henne, utan det var någon sjuksköterska i receptionen och läkarna var lite här och där. De kom förbi då och då och kollade till henne, och jag är för övrigt grymt nöjd med deras insats.

De hade aldrig haft någon reagerade så kraftigt mot nötter förr sa dem, fast då räknade de ju endast sin egna tid där. Så slutligen var det väldigt allvarligt, men med ett lyckligt slut!

Tack för alla bra svar, nu måste jag jobba.
Lancelot är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-13, 21:47 #45
hundservers avatar
hundserver hundserver är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 905
hundserver hundserver är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
hundservers avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 905
Citat:
Ursprungligen postat av Lancelot Visa inlägg
När det däremot kommer till Hundserver så ångrar jag mig inte ett dugg. Att en man i den åldern skriver ett sådant inlägg är under all kritik. Det här är faktiskt WN och inte Flashback, så man förväntar sig lite bättre svar här än det Hundserver gav. Det han skrev tillförde nämligen inget till ämnet.
Må vara att jag är Gubbe, Men jag har sett sjukvården från insidan då jag har både syskon och bekanta som är just LÄKARE! Dom fick ta del av din strory
och bekräftade precis det jag skrev,

Plumpt? mm må så vara, Har inget på WN att göra? Ja det har å andra sidan inte ditt inlägg heller så.. Eller är detta ett forum för parkeringsvakter?

Sen lider jag själv av svår allergi så jag vet precis hur det fungerar,

Vidhåller det jag skrev, Sen får du ta det hur du vill.



M.V.H
GUBBEN

P.S
Nu är båda mina föräldrar iof bortgångna, Men jodå dom var stolta.

D.S
Samma Gubbe

Senast redigerad av hundserver den 2012-11-13 klockan 21:50
hundserver är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-25, 19:29 #46
Sneaky Sneaky är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 576
Sneaky Sneaky är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 576
Att bestrida en parkeringsbot är som att förklara relativitetsteorin för en nyfödd. Helt jävla omöjligt. Helt omöjligt att över huvud taget resonera med myndigheter. Jag fick en bot för att någon gjorde inbrott i vår bil, körde runt den lite och parkerade på annan zon. Vi har redan månadskort för gul zon men nu stod den på blå. Spelade ingen roll vad fan som hänt...
Sneaky är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-25, 20:54 #47
tony-axbyte tony-axbyte är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2012
Inlägg: 196
tony-axbyte tony-axbyte är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2012
Inlägg: 196
När jag brukar va på sjukhuset i Uppsala ibland så blir jag extremt irriterad över hur dom har löst parkeringen där plus att rutorna är så smala så man knappt kommer in med en normal bil. Jag tycker att det borde vara fri parkering på sjukhuset mot att man hämtar ut ett tillstånd alternativt får hjälp med parkeringstillstånden om man är inne med något akut. Min bror åkte in på en oväntad akut operation en gång så han kunde inte ens komma ut och få lägga i mer parkeringstid men som tur klarade han sig även fast han stod där i princip hela nästa dag.
tony-axbyte är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-26, 10:22 #48
wedges avatar
wedge wedge är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 180
wedge wedge är inte uppkopplad
Medlem
wedges avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 180
Stod ett och ett halvt dygn utanför Danderydsakuten, hade betalat för ett par timmar. Akut blindtarm...
Fick med mig ett intyg från avdelningen redan innan jag återvände till min bil, men hade inte ens blivit lappad. Man ska ha lite tur ibland också.
(Jag är inte bror till Tony!)
wedge är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:56.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017